Bruchterveld 1 – HHC 7 5-2 (0-1)
Dinsdag 3 september, 19:30 uur
Sporthal De slag Hardenberg
Scheidsrechter Dhr. Van Dam (Dalfsen)

Spelers: Bernard (doel), Gerjon, Martin, Henri, Arno, Tim en Gerwin
Leiders: Harry Bolks en Marcel Rolfes

Scoreverloop: 11e min 0-1, 38e min 1-1 Martin, 41e min 2-1 Gerjon, 42e min 3-1 Henri, 47e min 3-2, 47e min 4-2 Arno, 50e min 5-2 Martin

Na een zomerstop, waarbij we moesten bijkomen van het gevierde kampioenschap, was het afgelopen dinsdag tijd voor de eerste wedstrijd van het seizoen in de slag te Hardenberg, de thuisbasis van Bruchterveld zaal 1. Tegenstander HHC zaal 7.

In de eerste helft was het vooral wennen en zoeken naar de juiste organisatie en medespelers.
Het spel ging op en neer zonder echte kansen. Toch was het HHC die in de elfde minuut de score wist te openen.

We gingen de rust in met een 0-1 achterstand, maar wel met het vertrouwen dat de strijd nog niet gestreden was. Na rust kregen we meer grip op de tegenstander.

Het was Martin die de 1-1 op het score bord schoot, na een mooie assist van Henri. De 2-1 werd gemaakt door Gerjon door opnieuw aangeven van Henri. Gerjon heeft hiermee in zn eerste wedstrijd van het seizoen al net zoveel doelpunten gemaakt als heel vorig jaar. Dat belooft nog wat dit seizoen!

Na twee keer de assist te hebben gegeven was het dit keer Henri zelf die de 3-1 maakte, op aangeven van Gerjon. HHC deed daarna wat terug en kwam op 3-2. Dit was van hele korte duur want nog in dezelfde minuut wist Arno met een bekeken schuivertje de keeper te passeren in de korte hoek.

In de laatste minuut van de wedstrijd werd de eindstand op 5-2 gezet door Martin op aangeven van Gerwin.

Al met al een verdiende overwinning in de beker. Maandag 9 September volgt de eerste competitiewedstrijd in de 3e klasse. Tegenstander is Gramsbergen 4. Tijdstip 21:00 uur in de Binder.