Bruchterveld 1 – SCD 2 9-4 (4-2)
Woensdag 14 september
21.00 uur de Meet in Hardenberg
Scheidsrechter: M. Rolfes uit Bruchterveld

Spelers: Bernhard (doel), Gerjon, Gert, Klaas, Henri, Martin, Harold en Harry
Coach: Dat doen we met z’n allen!

Scoreverloop: 5e min 0-1, 8e min Henri Eggengoor 1-1, 9e min Henri Eggengoor 2-1, 11e min Martin Otter 3-1, 20e min 3-2, 20e min Henri Eggengoor 4-2, 28e min Henri Eggengoor 5-2, 29e min 5-3, 40e min Henri Eggengoor 6-3, 43e min Gert Nijeboer 6-3, 44e min Henri Eggengoor 8-3, 47e min 8-4, 49e min Henri Eggengoor 9-4

Na een lange en pittige voorbereiding op dit seizoen, waarin we 1 bekerwedstrijd hebben gespeeld, was het na alle trainingsuren eindelijk zover. De eerste competitiewedstrijd stond op het programma. We mochten in onze ‘eigen’ Meet aantreden tegen SCD 2. Tijdens de eerste minuten was het vooral aftasten aan beide kanten. Even weer de bal gevoeld hebben en niet direct als jonge honden naar voren lopen. Vanuit dit beginnen kregen we voorzichtig al de mogelijkheid zo nu en dan gevaarlijk te worden met een uitbraak.
Helaas was het SCD dat op een 0-1 voorsprong kwam binnen vijf minuten, na een scherpe counter. Kleine tegenvaller, maar we laten ons natuurlijk niet uit het veld slaan. We gingen gewoon verder met ons eigen spel en werden ook steeds gevaarlijker. Het duurde niet lang of Henri heeft het net getroffen en maakte daarmee zijn eerste compeitiedoelpunt (1-1). We denderden door en maakten drie goals binnen vijf minuten via nogmaals Henri en Martin. Helaas scoorde SCD toen de aansluitingstreffer en daarmee de 3-2. Gelukkig straften we dit direct af doordat Henri in dezelfde minuut de 4-2 maakt. Dit was tevens de ruststand.

Na rust maken we al snel de 5-2 en nemen daarmee een grotere afstand, ware het niet dat we een minuut later toch weer een goal om de oren krijgen (5-3). SCD bijt daarna steeds meer van zich af, maar gelukkig hebben wij Bernhard, sta-in-de-weg, Geertman in de goal staan. Al stompend, schoppend en koppend houdt hij zijn doel schoon en maakt hij de dedemvaartse aanvallers moedeloos. In die fase hebben we vier hele goede minuten waarin we via Henri (2x) en Gert uitlopen naar een 8-3 voorsprong. De wedstrijd is daarmee definitief beslist. Uiteindelijk scoorden we aan beide zijden nog eenmaal waardoor het 9-4 werd. Onze 9e goal van de avond werd gescoord door Henri.

Zo werd het een mooi begin van de competitie en daar moest na de wedstrijd uiteraard nog op gedronken worden in onze vertrouwde, verbouwde en mooie Meet. Op 4 oktober mogen we weer aan de bak tegen ZVO 8, andermaal om 21.00 uur in de Meet.

Doelpunten: Henri 7, Martin 1, Gert 1