Bruchterveld 1 – Marienberg 1 5 – 0 (2-0)
Woensdag 27 februari 2016
19:00 uur in Sporthal De Meet in Hardenberg
Scheidsrechter: dhr. M. Rolfes uit Bruchterveld

Spelers: Bernard Geertman, Klaas Pullen, Henri Eggengoor, Martin Otter, Tinus Valkman, Harro Potgieter en Gert Nijeboer
Leider: Harry Bolks
Scoreverloop: 2e min 1-0 (Henri), 5e min 2-0 (Martin), 28e min 3-0 (Henri), 36e min 4-0 (Martin), 42e min 5-0 (Klaas)

Hoewel we de uitwedstrijd tegen Marienberg nipt, maar toch wel terecht hadden verloren, waren we nu vol vertrouwen op een goede afloop. We hadden immers al 3 wedstrijden op rij gewonnen en dat geeft vleugels. De wedstrijd was nog maar 2 minuten oud en toen had Henri z’n eerste al in het netje liggen. Martin maakte al snel de 2-0. Nu was het de verwachting dat Marienberg druk zou zetten, maar dat gebeurde niet, het leek net of ze niet durfden. Wij konden de bal rustig rondspelen en afwachten. Marienberg deed hetzelfde, afwachten en dat dan meestal zonder bal. Het aantal kansen dat zij kregen was op de vingers van 1 hand te tellen. In de tweede helft maakte Henri al snel zijn 2e goal en Martin maakte eveneens zijn 2e na een weergaloze actie. Daarna was het helemaal kat in ‘t bakkie. Marienberg kon of wou geen vuist maken en het bleef bij een paar spaarzame kansen voor hen. Klaas deed Marienberg vervolgens nog meer pijn door de 5e treffer te maken en dat deed hij met veel plezier. Hij kan zich weer rustig vertonen in de kantine van de plaatselijke vv. Bernard hield zijn doel schoon en dat was voor zover bekend nog niet eerder gebeurd in de historie van het Bruchterveldse zaalvoetbal, een unicum dus.Al met al een hele goede reden om de Schrobbeler weer eens te proberen. Wim had dat heel goed geregeld met de nieuwe beheerder, alleen had hij het niet zo heel goed geregeld dat hij er zelf niet bij was. Jammer Wim, wie weet volgende keer beter.