Bruchterveld 1 – Gramsbergen 3 7-6 (1-5)
Woensdag 26 april
22.00 uur de Meet in Hardenberg
Scheidsrechter: B. Snippe uit Almelo

Spelers: Bernhard (doel), Gerwin, Gert, Tim, Henri, Harold
Coaches: Wim Otten, Harry Bolks, Klaas Pullen, Tinus Valkman

Scoreverloop: 3e min 0-1, 8e min Henri Eggengoor 1-1, 13e min 1-2, 16e min 1-3, 21e min 1-4, 25e min 1-5, 30e min Henri Eggengoor 2-5, 34e min Henri Eggengoor 3-5, 40e min Harold Muis 4-5, 43e min Gert Nijeboer 5-5,
45e min Henri Eggengoor 6-5, 48e min 6-6, 49e min Tim van der Veen 7-6

Vanavond mochten we aantreden tegen Gramsbergen 3. Een hele goede ploeg die ons eerder dit seizoen ook al had verslagen. Met 1 wissel aan de kant weet je dat het pittig wordt, maar met een zeer professionele coachingsstaf voel je je gesteund door je ‘6e man’ !
We kregen direct veel ruimte om te voetballen want Gramsbergen trok zich gedisciplineerd terug op eigen helft. Er werd zeer goed compact verdedigd en ondanks het feit dat we veelvuldig de bal hadden konden we totaal geen gevaar stichten tegen Gramsbergen.
In plaats van ons balbezit om te zetten naar een doelpunt, was het een messcherpe counter waardoor we achter kwamen te staan met 0-1. Gelukkig maakte Henri vijf minuten later de gelijkmaker (1-1).
De volledige eerste helft was het wedstrijdbeeld hetzelfde. We probeerden aan te vallen en creëerden wel een aantal kansen, maar echt gevaarlijk werd het niet. Zeker door de goede keeper aan de kant van Gramsbergen.
Gramsbergen speelde daarentegen heel goed, door goed verdedigen maakten ze onze aanvallende impulsen ongevaarlijk en counterden ze zo scherp dat de uiteindelijke ruststand 1-5 was.

We wisten dat het geen zin had om door te gaan op deze manier, dus deden een aantal kleine aanpassingen in onze speelwijze. De 2e helft moesten we een geweldige comback maken! Gelukkig scoorden we al snel de 2-5 door Henri. Wellicht werd Gramsbergen ook vermoeider want er kwam meer ruimte voor ons en Henri maakte ook de 3-5. Dit ging de goede kant op gelukkig!
Toen Harold een paar minuten later de 4-5 maakte uit een goede pass van Tim, moesten de Gramsbergers het wel benauwd gekregen hebben. Het was namelijk nog niet voorbij voor Bruchterveld, Gert maakte de 5-5 en met nog 7 minuten op de klok hadden we voldoende tijd om de winnende te maken.
Dat gebeurde dan ook (dachten we), toen Henri zijn vierde van de avond maakte met nog vijf minuten op de klok (6-5). Helaas was dit niet genoeg…..twee minuten voor tijd scoorde Gramsbergen uit een vrije trap de 6-6.
Maar het zou geen zaalvoetbal zijn als deze wedstrijd niet een nog een wending zou krijgen in de laatste minuut. Tim scoorde de uiteindelijke winnende goal na een pass van Henri (7-6).
Uiteindelijk een geweldige comeback en goede prestatie in de tweede helft. Toch eindigde de wedstrijd deels in mineur omdat 45 seconden voor het einde een speler van Gramsbergen tijdens een stevig kopduel hard met zijn hoofd tegen het hoofd van Gerwin kwam. Hierbij ontstond helaas een flinke wond boven zijn oog, wat gepaard ging met veel bloed. Erg ongelukkig en we hopen dat het goed gaat met de speler in kwestie.

Met nog 2 wedstrijden te gaan blijven we volop in de strijd voor de 3e plek op de ranglijst. Hiervoor hebben we nog wel 2 zware wedstrijden voor de boeg tegen Hardenberg 85 en Marienberg. Alleen maar mooi dus!