Na het vele puntenverlies van afgelopen weken vonden wij ons zaterdagochtend voor aanvang van de wedstrijd terug op de negende plaats. Met elf ploegen in de competitie geen denderend fijne plek om lang te moeten vertoeven. Onder ons bevinden zich nog maar twee clubs, namelijk Heino VR2 en SP Daarle VR1. Heino mochten we net na de winterstop nog aan de zegekar binden, helaas ging het vanaf daar snel bergafwaarts. SP Daarle zien we vandaag tegenover ons staan aan de aftrap op ons mooie sportpark. Terwijl wij het de laatste tijd erg lastig hadden is Daarle bezig aan een ware opmars. Het won achtereenvolgens van bijna alle directe concurrenten onder in de donkere krochten van de vierde klasse. Toch moesten wij vandaag de punten in Bruchterveld houden om onszelf weer wat lucht te geven in de strijd tegen degradatie.

Een straf windje blaast ons in de rug bij de aftrap van deze eerste helft. Een windje wat we moeten gaan gebruiken om de Daarlse verdediging te verschalken. We zijn dan ook vrijwel meteen de bovenliggende partij. Terug gevallen op het 4-3-3 systeem weten we onze aanvallers vaak aan balbezit te helpen. Niet alleen balbezit, maar we krijgen ook veel kansen. Dan wel de keepster, dan wel het houtwerk staat ons alleen veelal in de weg. SP Daarle word toch veelal gedwongen tot verdedigen, de schaarse aanval die wel op gang komt word snel in kiem gesmoord door onze sterke verdedigsters. We spelen heel goed, maar het zit ons bepaald niet mee in de afronding. Met de brilstand gaan we de rust in.

De wind mee was fijn, maar toch ook lang niet alles. Dus misschien dat het met wind tegen beter lukt. Helaas is dit helemaal niet het geval. In het begin van de tweede helft zijn we toch vooral tegen de wind aan het vechten en komen we een stuk lastiger aan het aanvallen. Sterker nog, de gasten komen tot twee keer toe zelfs bijna op voorsprong. Alhoewel geheel tegen de verhoudingen in had het ook zomaar 0-1 kunnen zijn. Toch is het slotakkoord echt voor ons, als Rianne opstoomt vanaf het middenveld. Ze speelt één verdediger uit en kiest dan voor het schot. De drie punten leken te vertrekken van haar voet als de bal door de wind wordt meegenomen over de sterke keepster van Daarle. Het lijkt wel alsof de bal er gewoon niet in wil als de bal via de binnenkant van de kruising vlak voor de lijn weer het veld in vliegt. Om het feest compleet te maken staat Inge dan ook nog eens op precies de goede plek om de rebound te nemen. Zij twijfelt geen moment en laat de bal in een keer van de voet vertrekken, het gevolg een snoeihard schot op de paal. Helaas was dit de laatste stuiptrekking van een wedstrijd waarbij het ons gewoon simpelweg niet gegund was.

Zo blijft het enorm spannend onderin de vierde klasse. Zeker kijkend naar de tegenstanders die ons de komende weken nog staan te wachten. De laatste drie wedstrijden zijn namelijk tegen de nummers twee, drie en vier. Datzelfde programma staat ook Daarle nog te wachten. Heino heeft de beste papieren om nog punten te pakken. Spanning al om, dus we kunnen de steun van onze supporters de komende weken nog wel goed gebruiken!