De ontwikkeling van een jong team gaat met ups en downs, in het verleden behaalde resultaten geven geen garantie voor de toekomst en meer van dit soort waarheden kunnen op de wedstrijd van vandaag tegen EMMS/SC Lutten geplakt worden. We lieten ons te veel aftroeven in duels en alhoewel niet volledig kansloos moesten we vandaag de wedstrijd besluiten met een 2-0 eindstand in ons nadeel.

De thuisploeg van vandaag was ons niet onbekend. Vorig seizoen hadden we weinig boodschap aan de club, toen werd er twee keer ruim gewonnen. Vlak voor de winterstop hadden we wat meer problemen met deze dames. Ook al omdat de Luttense/Slagharense spits weer fit was. Een echte sleutel speler van deze ploeg. Snel, sterk en technisch begaafd. Zij neemt dan ook de twee goals van deze wedstrijd op haar rekening. Al moet gezegd worden dat zeker de eerste niet geheel eerlijk was. Want met een flinke heupzwaai voorafgaande moest zij zichzelf vrijmaken.

Het was al met al een partij die de aanblik van beide kanten eigenlijk niet waard was. Veel balverlies veel halve duelletjes. Het was een kwestie van de eerste goal maken. Vlak voor de 1-0 van de thuisploeg waren wij daar tot twee keer toe ook erg dichtbij. De eerste kans was voor Ilse, na een goede aanvallende actie was de afvallende bal op de rand van de 16 voor haar. Zij nam deze vol op de pantoffel en ademloos keken 22 speelsters plus publiek toe hoe deze inzet op de lat uit één spatte. Iets later was Lara in een zelfde gelegenheid, helaas schepijsde zij de bal met links een goede meter langs de verkeerde kant van de kruising.

In de tweede helft staan we al stuk beter te ballen. We zijn stukken feller in de duels en komen zeker in het laatste kwartier nog dichtbij de gelijkmaker. Twee keer komen we via een goed door duwende Daniel voor de goal uit. Eén keer net over en de tweede keer weer die lat. Uit één van de schaarse kansen van EMMS/SC Lutten scoren zij helaas wel de 2-0. Ondanks dat wij eigenlijk allemaal wel wisten dat dit een kansloze uitgangspositie was hebben we met zijn allen tot de laatste snik geknokt voor de ere treffer. Wetende dat we het grootste gedeelte van de wedstrijd hebben gespeeld zonder wisselspelers met een gemiddelde leeftijd van om en nabij de 18 als het niet minder is.

Volgende week de kraker tegen Marienberg. Een hele stevige kluif dat weten we nu al, maar zolang we er met zijn allen voor knokken als vandaag het laatste half uur dan kunnen we ongeacht de uitslag niet verliezen.