Achterlijn opzoeken en terugleggen, achterlijn opzoeken en terugleggen. Het word al weken geroepen en deze week werd er ook flink op getraind. Zoveel op getraind dat we er vandaag gewoon niet omheen konden. Vandaag in de wedstrijd tegen DES Nijverdal, net als twee weken terug nog steeds de nummer twee van de competitie. Inmiddels is de nummer één Mariënberg eigenlijk niet meer te achterhalen. Zou dat een reden zijn voor DES om de teugels een beetje te laten vieren?

Twee weken geleden had DES het de eerste helft nog knap lastig tegen ons. Het kwam er maar zelden door, als het kwam was het via de opkomende backs. Dat wetende, en vanwege het succes van vorige week, spelen we vandaag 4-3-3. Op die manier geven we de backs ook een vast man om de aanval sneller in de kiem te smoren. Ook vandaag zetten we een ontzettend sterke eerste helft in. DES komt relatief weinig in de aanval en wij bouwen zelfs hier een daar zelf een kansje. Toch krijgen we deksel eerst op de neus. We zijn een net een stapje te laat als er op rechts een mooie één-twee wordt opgezet door de gasten. De bal komt scherp voor en word van dichtbij binnen getikt. Toch laten wij ook goed spel zien, op het middenveld schuift Daniek VdB veel in om Ilse te helpen. Daniek mag met enige regelmaat een mooie diepe pass geven en doet dat ook bijzonder goed. Het is een aanval over links die ons uiteindelijk op gelijke hoogte brengt. Waar Inge zich goed vrij maakt, haar schot word echter gekraakt. Een ware scrimmage komt tot leven voor het DES doel, waarin Ilse de lachende derde is. Zij schiet de bal in de goal vlak voor de neus van de grabbelende keepster. Helaas kunnen we niet lang genieten van deze voorsprong. Nog voor rust verdubbeld DES haar score.

Na de rust zetten de gasten het gas er op. Het gaat niet zo zeer beter voetballen, maar vooral sneller en met meer druk naar voren. Daardoor komt er ook meer ruimte voor ons om naar voren te voetballen. Niet gek dus dat we een DES een paar klink flink waarschuwen. Helaas staan we al 4-1 achter als we de echte kansen krijgen. Op rechts komt Danique L er gevaarlijk met de bal uit, ze komt zelfs tot een schot. Het schot dreigt voorlangs te gaan als Inge alsnog binnen tikt, helaas staat zij volgens de grensrechter buitenspel. We blijven door jagen voor de ere treffer. Een diepe pass van Rianne op Lara, zij kan de bal na wat gefrommel terugleggen. Ook deze poging treft helaas geen doel. Een moment later hebben we wel degelijk een doelpunt gemaakt. Opnieuw een goede actie op de achterlijn links van het goal. Waar de bal over de lijn word gedribbeld door Danique L en Inge, ze staan al bijna te juichen als de bal weer word weg getrapt. De verdedigers van DES ontkennen het doelpunt in alle staten. Toch jammer, bij een score van 1-4, want als we na de wedstrijd navraag doen bij de Nijverdalse meiden geven ze allemaal ineens toe dat hij er ‘dik’ in zat.

Helaas moeten we na 90 minuten van het veld stappen met een enigszins geflatteerde 1-5. Waar onze tegenstanders wel scoren als ze het overwicht hebben laten wij dat helaas na. En als het er dan op aan komt zit het ook allemaal net niet mee. Volgende week zaterdag weer een dag, dan de wedstrijd tegen de nummer vier KOSC Ootmarsum.