Afgelopen winterstop werd de knoop doorgehakt, Vrouwen 2 zoals het voorheen op papier stond zal worden samengevoegd met de MB. Iets wat er natuurlijk al wel aan zat te komen, maar een half seizoen wachten leek in het begin het beste. Spelerstekort van twee kanten zorgde ervoor dat we het nu al met elkaar mogen gaan doen. En waarom ook niet, want de meiden kunnen het niveau aan! Dat werd vandaag tegen Heino meteen bevestigd.

En hoe?! Zo stond het na 45 minuten zo maar 5-0 voor ons. Al binnen 5 minuten kwamen we op 1-0 via Inge. Ze krijgt de bal in de voeten op het middenveld, draait keurig weg, laat de verdediging Ver achter zich en verschalkt de keepster. Het was pas het begin van een geweldige eerste helft van onze kant. HeIno lijkt even wakker geschudt en gaat wat feller in de duels, maar echt gevaarlijk worden de gasten niet. Na 20 minuten komt uit één van onze vele aanvallen dan eindelijk de verlossende 2-0. Inge zet keurig voor waar Sylke Schoemaker het af mag maken. Vanaf daar gaat het hard. We krijgen de smaak goed te pakken. De derde goal komt op naam van Tessa, ze krijgt de vrijheid om een schot te lossen en streept van flinke afstand de bal laag in de hoek. De gasten worden de rest van de eerste helft compleet zoek gespeeld. Vanuit achteruit word er goed opgebouwd. Zo ook bij de 4-0, waarbij Ellemijn de bal bij Daniek Luisman aflevert. Daniek L. komt met een goede voorzet die Inge bereikt, die binnen schiet. Inge mag vlak voor rust haar goede wedstrijd bekronen met een ware hattrick.(5-0)

Na rust staat er een ander Heino tegenover ons. Uit het verleden weten dat dit Heino veel veerkracht heeft en zeker de kracht heeft om ook achterstand als deze om te buigen. Daar komt het vandaag gelukkig niet aan toe. Net als in de eerste staat er goede verdediging waar veel aan toe kunnen vertrouwen. De gasten zijn zeker sterker als in de eerste helft maar komt er niet echt gevaarlijk uit. Op een paar rasscherpe corners na, creëert de uitploeg eigenlijk geen gevaarlijke aanvallen. In de 85ste minuut komt uit een van onze uitbraken dan nog een goal. Sylke Schoemaker tekent haar tweede van de middag aan.

Een mooie wedstrijd voor ons ‘vernieuwde’ Vrouwen 2 om mee te beginnen. Een frisse start na de lange winterstop en bovenal een overwinning voor ons eigen ego. Volgende week mogen we met onze frisse jonge ploeg op bezoek bij EMMS/SC Lutten. Net als SV Heino een laagvlieger, maar zeker niet te onderschatten. Een mooie oefentoets voor de wedstrijd waar nu al naar toe geleeft word. De kraker tegen Marienberg. Voor beide uitwedstrijden hopen wij natuurlijk op veel publiek om ons naar de overwinning te juichen.