Voor vandaag stond de lastige pot tegen SC Lemele/Lemelerveld op het programma. Alhoewel voor de winterstop nog een gewonnen wedstrijd, weten we inmiddels dat dat weinig meer zegt. De gasten van vandaag staan bij ons bekend als bijzonder fysieke ploeg en laat dat nou net een aspect van de wedstrijd zijn waar wij nog niet echt op niveau zijn dan wel vaak geen antwoord op weten.

Toch is het niet echt het fysieke spel wat ons vandaag opbreekte. We hadden nog amper een fysiek duel gezien toen de eerste bal er al in lag. Lemele profiteerde optimaal van onze ongelooflijk slechte begin en maakte binnen no time ook de 0-2 en zelfs de 0-3. Naarmate we de rug eenmaal een beetje hadden gerecht kwamen de gasten de duels in geknald. Hier door krijgen wij de bal niet over de matige verdediging heen en creëren we dan ook weinig tot geen kansen. De geringe kansen die we wel uittikken zijn zeker mooi om te zien, maar leveren helaas weinig tot niets op. Als er inmiddels 0-5 op het scorebord staat mag Judith aanleggen voor een vrije trap halverwege de Lemeler helft. Zij was slim genoeg om de bal over de keepster, die te ver van haar lijn stond, te verschalken. Een fijne opsteker na een iets betere periode van onze kant.

Na in de rust te hebben geconstateerd dat de wedstrijd reeds gespeeld was gingen we in gedachten met een schone lei het veld weer op. Een heel ander team stond ineens op het veld. De gasten kregen nog maar weinig goede aanvallen op touw. Door slimmer positiespel dwingen we Lemele veelal tot de lange bal waar dan wel onze laatste vrouw van dienst, dan wel onze keepster goed staat opgesteld. We komen zelfs nog een paar tot een kans die het opschrijven waard is. Zo komt de bal via de kluts bij Ellemijn, sterk gehinderd krijgt ze de bal nog boven op de lat. Ook Inge krijgt nog een keer de kans, maar haar inzet gaat voorlangs. Zo blijft het de tweede helft 0-0.

Een wedstrijd om weinig woorden aan vuil te maken. Komende woensdagavond moeten we proberen om met man en macht de gelederen te sluiten voor de aanstaande kampioenen uit Mariënberg. Met een zeer indrukwekkende 9 punten voorsprong op de nummer twee. Tevens een wederzien van oude bekende Klaas Pullen.