Onterecht verlies Vrouwen 2
Een volle selectie, een paar aardige wedstrijden in de achterzak moest het vandaag gebeuren. Vandaag gaan wij de punten pakken en wel thuis tegen het getergde KOSC. De dames uit Ootmarsum had het de afgelopen weken lastig en liet hier en daar punten liggen. Maar KOSC is stug, voetballend sterk en word bij tijd en wijlen goed geholpen door trainer-coach annex vlagger. Zo ondervonden wij al ver voor de winterstop op een woensdagavond. Ook toen met een sterke, brede selectie werd de wedstrijd kapot gefloten en moesten we de punten achterlaten in Ootmarsum. KOSC staat in de gehele competitie dan ook negatief bekend.
Zestien vrouw sterk, waarvan wat mooie versterkingen vanuit Vrouwen 1, gaan wij ons voorbereiden op een mooie wedstrijd. Als we de wedstrijd beginnen stralen we dit zelfvertrouwen ook uit, we zijn duidelijk de bovenliggende partij. We kunnen mooi tikken en creëren zo kans na kans. Kort achter elkaar weten Lara, Rianne en Sylke S het doel telkens net niet te vinden. Het is een beetje het verhaal wat ons de laatste wedstrijden achtervolgt, de kansen niet afmaken. Het had ondertussen toch wel 2/3-0 mogen wezen. Na een half uur komen we wel degelijk op voorsprong, uit een razend snelle counter aanval. Ilse die lekker tussen de linies speelt krijgt de bal aangespeeld, ze geeft de bal precies op maat voor Sylke S. Zij zet zichzelf vrij voor de keeper en rond keurig af. Toch krijgen we het niet voor elkaar om deze voorsprong mee te nemen de rust in. Als er uitbraak van KOSC trekt Annemarie onder het mom nuttige overtreding, aan de noodrem. Helaas kunnen we het stukje nuttig er weer afhalen als Henriëtte, die de hele eerste helft werkloos was, de kop er even niet bij heeft.
Alle niet gemaakte doelpunten in de eerste helft lijken ons te achtervolgen, want KOSC is veel sterker in de tweede helft. Niet alleen in de aanval zijn ze sterker door, maar ook de verdediging heeft een extra zekerheidje ingebouwd door de trainer aan het vlaggen te laten. Zo hebben onze aanvalsters het ineens wel heel moeilijk om er door te komen. We hebben nog steeds een licht overwicht en maken zelfs nog een goal, maar ook deze word op oneerlijk vlaggen van de tegenstander afgefloten. Het zijn inmiddels al ongeveer tien minuten extra tijd als de dames van KOSC de bal er nog eens over heen gooien. Ellemijn heeft de bal bijna weg als ze door de sterke linksbuiten met een hand in de rug aan de kant word gesmeten. Aan de andere kant is inmiddels een andere aanvaller vrij gekomen, samen spelen zij het uit en zetten ze de eindstand 1-2.
Vol ongeloof kijken we elkaar aan, dit kan toch niet waar zijn. We hebben gestreden als leeuwen, maar het zit gewoon niet mee. En tja, als je zo moet winnen. Als je zo moet winnen sta je in ieder geval niet laatste. Dat is nu namelijk onze positie. Het gebrek aan scoren begint ons aardig op te breken. Volgende week hebben we nog één kans om in ieder geval niet als laatste te eindigen, tegen de nummer drie van de competitie Juventa.

foto’s: