Vandaag de wedstrijd tegen “angstgegner” SCD’83 2.
In de mooie voorbeschouwing van SCD viel al te lezen dat het Twidde bijna, of volgens de Twidde kenners, nog nooit hadden gewonnen in De vaart.
Met de gedachten dat de overwinning elk jaar dichterbij komt en de mooie overwinning van vorige week, gingen wij toch vol goede moed naar de Boekweit!
‘S morgens werd er al om half 11 verzameld in Bruchterveld om kiekjes te maken voor de voetbalplaatjesactie! Nadat iedereen er op zijn best op stond konden wij eindelijk vertrekken… of nee toch niet, eerst nog even wachten tot de ballen waren opgepompt! Toch Roy! Na de bespreking lekker de wei in. Geen kunstgras deze week, maar op de ouderwetse graszoden!
Dat het gevaar van SCD vandaag vanaf de flanken moest komen was al snel duidelijk. Frank en Jarno hadden de eerste 20 minuten hun handen vol aan de handige en snelle buitenspelers. De linksbuiten van SCD leverde een paar prima voorzetten af. Gelukkig voor Bruchterveld leverden deze niet echt gevaar op. Wel gaf deze linksbuiten bij zijn medespelers aan dat de voorzetten vandaag niet beter werden dan dit. Ook aan de andere kant kwam de buitenspeler de 16 ingedribbeld. Jarno wist met een uiterste poging zijn schot te pareren waardoor Koen met een laatste zetje de bal aan voor ons de goede kant van de paal wist te werken.
Ook konden wij ons een aantal maal voor het vijandelijke doel melden. Eerst was het Guus die alleen door kon lopen naar de keeper en hij wist de bal prachtig in het doel te stiften, helaas had hij vlak daarvoor een lichte overtreding begaan en ging deze “theatervoorstelling” dus niet door! Even later kwam Kees-Jan vanaf rechts door en kon hij Tim aan spelen in de 16, deze speelde de bal terug naar deze zelfde Kees-jan, helaas kon de bal niet helemaal goed meegenomen worden waardoor een goede mogelijkheid verloren ging. Ook was Gerwin dicht bij een treffer, maar hij wist de bal niet helemaal lekker te raken. SCD had nog een kop kansje door miscommunicatie in de verder sterk spelende defensie van Bruchterveld. In de 43ste minuut dan het hoogtepunt van de eerste helft. Bruchterveld kreeg een vrijetrap en deze werd prachtig uitgevoerd, waarbij Martijn geheel vrijstaand wist in te koppen. De mannen van SCD staan nog te kijken hoe dit kon gebeuren. Op de bank van Bruchterveld ging het allemaal iets te snel want de “cameraman” van dienst drukte te laat op het record knopje.
Na het verplichte rust kwartiertje begon het Twidde voortvarend aan de 2e helft. Een diepe bal werd door Guus goed op waarde geschat en hij wist de bal perfect bij de eerste paal neer te leggen. Gerwin, die van de middenlijn stond toe te kijken, zag ook de grote potentie van deze aanval en zette de sprint in. Hij wist zodoende de bal van Guus prima in te tikken. Een vliegende start voor de tricolores in de 2e helft. Vlak na dit doelpunt deed SCD wat terug door snoei hard op de paal te schieten. Na wat wisselingen van beide kanten kon Bruchterveld de wedstrijd beslissen… Jarno stoomde op vanaf de linker kant en produceerde een prima voorzet die uiteindelijk bij Jens terecht kwam… helaas wist deze het buitenkansje niet te verzilveren. Ook wist de ingevallen Rene nog een prima afstandschot af te vuren die de keeper van SCD bijna te machtig werd. Zo bleef het dus 0-2 en speelde Bruchterveld de wedstrijd bekwaam uit. Na 90 minuten en een beetje floot de heer J. van der Veen (niet te verwarren met J. van der Veen te B) voor het laatst op zijn fluitje deze middag!
Wederom een mooie overwinning die op werklust en kunde werd behaald. Volgende week is het sterrenensemble vrij.