Na de teleurstellende 0-3 nederlaag tegen Gramsbergen 2 van vorige week stond deze week de uitwedstrijd tegen S.V. Nieuwleusen 2 op het programma. Op voorhand een lastige pot, aangezien zij vorig jaar nog 2e klasse speelden. De selectie werd aangevuld met Jarno Otter, afkomstig uit het 1e, die na zijn blessure weer minuten mocht gaan maken bij het tweede elftal.

Eenmaal omgekleed en warmgelopen werd door de arbiter het bekende muntje de lucht in geworpen en begon om stipt 14.30 de wedstrijd. De Bruchtervelders begonnen sterk aan de wedstrijd en hielden zich goed aan de uitgekiende tactiek van oefenmeester Harold Muis. Er werden voorin enkele kleine mogelijkheden gecreëerd en Fons bleek voorin een handige toevoeging aan het team. Na een kleine 25 minuten bleek echter dat ook het team van Nieuwleusen aardig kan voetballen, wat resulteerde in de 1-0 voor hen. Een schot van de oranjehemden caramboleerde via Gerjon ongelukkig in het Bruchterveldse doel. Net als tegen de boys uit Hulsen lieten de Bruchtervelders echter hun veerkracht zien. Een minuut of vier later trok Gerjon de score, via een afgemeten vrije trap van Jens, namelijk alweer gelijk. Hij wist de bal met een achterwaartse kopbal over de keeper van Nieuwleusen te krijgen; 1-1. Helaas was de bal niet het enige wat Gerjons lichaam raakte. Een tegenstander viel zeer ongelukkig bovenop de voet van onze aanvoerder, waarna Gerjon de kleedkamer na ruim een half uur alweer kon opzoeken. We hopen op een spoedig herstel.

Afijn, de score was na een half uurtje spelen dus 1-1. Jarno de Weerd viel in voor de geblesseerde Gerjon en pakte dit prima op. De withemden bleven zoeken naar kansen voor het doel van Nieuwleusen en dit resulteerde op slag van rust in een hoekschop. Een goede voorzet van de voet van Jens kwam terecht op het hoofd van Fons Ramaker, die de bal snoeihard in de kruising kopte. Keeper kansloos; 1-2 voor de Bruchtervelders. Vlak hierna floot de arbiter af voor rust en zocht ’t Twidde dus met een goed gevoel de kleedkamer op.

Aan dit goede gevoel werd echter een minder vervolg gegeven. Bruchterveld begon matig aan de tweede helft en leek even de organisatie kwijt te zijn. Dit resulteerde rond de 50e minuut in de gelijkmaker van S.V. Nieuwleusen; 2-2.
Vervolgens pakte Bruchterveld de draad weer redelijk op en gingen ze weer op zoek naar de voorsprong. Die kwam er wederom. Na een voorzet, waarbij Fons een overtreding leek te maken op een verdediger van Nieuwleusen, kwam de bal voor de voeten van Jordy Stegeman, die op zijn beurt de bal goed voorgaf. Aan het eind van deze voorzet stond de sterk spelende Jarno Otter geposteerd. Die wist wel raad met de assist van Jordy en schoot de bal tegen de touwen; 2-3.

In het restant van de wedstrijd probeerde Bruchterveld de voorsprong met man en macht te verdedigen, maar… tevergeefs. Rond de 85e minuut kwam er alsnog de gelijkmaker van de mannen uit Nieuwleusen. Na een goede steekbal op de linksbuiten van de oranjehemden werd er door diezelfde linksbuiten goed binnengeschoten; 3-3. Hierna volgden nog enkele spectaculaire en cruciale reddingen van Koen Godeke, waardoor de Tricolores uiteindelijk toch nog redelijk tevreden konden zijn met het gelijkspel. Het blijft echter wachten op de eerste overwinning. Volgende week; nieuwe ronde, nieuwe kansen. Dan wordt er gespeeld tegen het tweede van SDC’12 op de eigen Noppenweide.