Zaterdag was er eindelijk eens wat te vieren voor het Twidde, de 1-0 winst op buurman Hardenberg’85.

Op alweer een zonnige zaterdag was Hardenberg’85 de tegenstander op de Noppenweide voor het Twidde. De wedstrijd die gepland stond op half 3 met (inval)scheidsrechter André Spijkers.
De middag werd goed begonnen, namen initiatief en kwamen er al snel achter dat de verdediging van Hardenberg’85 niet de solide was. Dit bleek na 8 minuten spelen ook toen na een goede voorzet van Rik de verdediger van H’berg’85 ook wel eens wilde scoren en met succes. 1-0 door een goed ingeschoten eigen doelpunt. Even later was er nog een grote kans: Gijs 1-op-1 kwam te staan met de keeper, helaas had de keeper een goede redding in huis. In het restant van de eerste helft waren er nog een aantal kleine kansen voor o.a. Guus, die helaas niet benut werden. Al met al mocht Hardenberg ’85 blij wezen met de 1-0 achterstand met rust, al was het een rommelige eerste helft.

De 2e helft werden de rollen enigszins omgedraaid. Hardenberg’85 kwam sterker uit de startblokken en begonnen beter te voetballen. Dit resulteerde ook in een aantal kansjes, die Koen allemaal onschadelijk wist te maken. De beste kans voor Hardenberg’85 kwam in de 87e minuut toen de organisatie bij ’t Twidde niet goed stond bij een vrije trap en de speler van Hardenberg’85 van 5 meter vrij mocht inkoppen en de bal naast het doel kopte. Twidde kwam er nog een aantal keer gevaarlijk uit, wat uiteindelijk geen grote kansen opleverde. Eindstand: 1-0, de punten blijven voor het eerst dit seizoen in Bruchterveld!

Volgende week is SCD’83 de tegenstander, de wedstrijd wordt om 12:30 gespeeld op sportpark ‘’De Boekweit’’.