Na de teleurstellende wedstrijd van vorig week mochten we vandaag op zoek naar eerherstel.
Vroomshoopseboys moest daarom vandaag het slachtoffer worden.
In de warming-up bleek dat Roy niet fit genoeg was, Marco was zijn logische vervanger.
Marco mocht samen met een oud gediende, namelijk alias “De Tank” Ribberink, het centrale duo compleet maken.

Met de wind in onze rug wisten we Vroomshoopseboys aardig vast te zetten op eigen helft. De eerste mogelijkheid was voor Guus, helaas wist hij van randje 16 de bal niet binnen de daarvoor bedoelde palen te schieten. 5 minuten later was het Fons die met een mooie sleep actie 2 man op het verkeerde been zette. Waar zelf schieten wellicht een betere optie was geweest, legde hij de bal breed waardoor de verdediger er met een teen tussen kon komen. KJ was misschien wel het dichtste bij een doelpunt. Echter wou het chocolade been niet meewerken en ging ook deze mogelijkheid verloren. Het was duidelijk dat er vandaag maar 1 ploeg voor de overwinning ging. Vroomshoopseboys wist in de 1e helft geen echte aanval op te zetten. Dit was mede te danken aan de sterk spelende verdediging van het Twidde. Echter werd de rust bereikt met de bril stand. We waren het er allemaal wel over eens dat we onszelf hierbij aardig tekort deden. Koen moest in de rust helaas afhaken met een blessure en werd vervangen door Tom. Deze deed dat met verve.
In de 2e helft begonnen we waar we de 1e helft mee geëindigd waren….aanvallen!
Het eerste wapenfeit kwam van Tim die met een afstandschot de keeper testte. Deze redde echter bekwaam. Ook kwam de keeper als winnaar uit de bus bij een kopbal van Fons. Zo kabbelde de 2e helft een beetje voort en begon de tijd te dringen. Totdat diep in de 2e helft een voorzet vanaf rechts kwam en Guus het koppen onmogelijk werd gemaakt door een druk in de rug…..penalty oordeelde de leidsman! Dit was de uitgelezen mogelijkheid om op voorsprong te komen. De druk werd her en der nog iets opgevoerd, maar Tim wist de bal buiten het bereik van de keeper binnen te schieten. Een zeer terechte 1-0. Vlak hierna wist de net ingevallen Max op links door te komen, helaas stuitte hij op de keeper. In de rebound wist Fons alsnog te scoren. Hiermee werd de wedstrijd in het wel bekende slot gegooid. Een minuut later wist ook Jens nog te ontsnappen aan de verdediging van Vroomshoopseboys, 1 op 1 met de keeper wist hij helaas de 3-0 niet op het scorebord te zetten!
Al met al een goede en zeer verdiende overwinning.,

Volgende week de derby tegen het Mainbarg van Koggel.

Benieuwd of er nog iets in de kleedkamer zal staan…………………..!?