Met een goed gevoel kwam iedereen het sportpark op, met de uit wedstrijd tegen SCD nog in gedachten. Die destijds 0-2 werd gewonnen. Wel waren er wat personele problemen. Waar wij slechts 11 eigen fitte spelers hadden dit geteld inclusief trainert Harold. Gelukkig waren het Max, Daan en Tom van de o-19 die na hun eigen wedstrijd bij ons aan wilde sluiten.

De wedstrijd begon zoals verwacht vol strijd. De eerste kwartier golfde het op en neer, hier en daar slordig, maar iedereen gaf 100%. Na enkele mogelijkheden aan beide kanten was het SCD die de 0-1 maakte, na een snelle uitbraak van SCD was het uiteindelijk een zondagsschot van 25 meter die er onderkant lat in ging. Hierna werd SCD de bovenliggende partij voor de rest van de eerste helft. Dit resulteerde ook in een 2e doelpunt voor de jongens uit Dedemsvaart. Een lange bal werd niet goed ingeschat waarna de speler 1 op 1 niet faalde, 0-2. Even voor rust was er nog eens een 1 op 1 die goed werd tegengehouden door Tom.

In de rust zijn na verluid harde woorden gevallen, dit was ook direct terug te zien in het spel!
Bruchterveld werd in de 2e helft steeds dominanter, dit leidde tot een aantal kansen. Na 60 minuten spelen werd Fons het schieten ontnomen en legde de arbiter de bal op de stip. Als ik een wedstrijdverslag moet maken dat net zo lang is, dan hoever de penalty naast ging, dan bent u morgen nog aan het lezen. Kortom de penalty werd niet verzilverd door onze nummer 7.
Even later was het wel raak. Gerjon kon de bal goed inkoppen na een goed genomen vrije trap van onze nummer 7 Tim vd Veen.
In het restant van de wedstrijd probeerde t Twidde door te drukken naar minimaal een gelijkspel, dit lukte helaas niet, de eindstand: 1-2.

Er is gestreden, iedereen heeft zijn stinkende best gedaan, maar dit is niet altijd genoeg. Hierdoor is Bruchterveld 2 nog niet zeker van lijfsbehoud. Er staan nog 2 lastige tegenstanders op papier, 29-4 zal het moeten opnemen tegen HHC 4 en 6 mei moet er gevoetbald worden in en tegen Den Ham.