Vandaag stond de wedstrijd tegen de nummer 3 van de ranglijst op het programma, namelijk Nieuwleusen 2.
Normaliter speelt het 2e haar thuiswedstrijd op het kunstgrasveld, maar vandaag stond er op het wedstrijdschema veld 1 dus op gewoon gras.
De westrijd begon voor het 2e vrij aardig.
Wij wisten Nieuwleusen aardig onder druk te zetten. In de 25ste minuut wist Guus in de opbouw van Nieuwleusen de bal te onderscheppen. Met een steekbal zette hij KJ alleen voor de keeper en deze wist de bal achter de keeper te werken. 1-0! Een mooie opsteker dus….
Nieuwleusen, die veelal de lange bal hanteerde, wist echter al vrij snel de 1-1 op het scorebord te zetten. Een van de diepe ballen viel voor de zoveelste keer tussen Koen en onze laatste linie. Helaas kon Koen deze bal nu niet onderscheppen en was de spits eerder bij de bal. Hij wist Koen vakkundig te omspelen en zo de gelijkmaker te produceren. De 1-2 viel 5 minuten later. Een slechte kaats op het middenveld werd zo bij de spits van Nieuwleusen in de voeten gespeeld. Deze wist wel raad met dit buitenkansje en schoot de bal onder Koen door.
Helaas een achterstand wat misschien niet geheel nodig was.
De 2e helft kunnen we eigenlijk kort over zijn.
Het Twidde was geen schim meer van wat het de 1e helft liet zien.
De 1-3 viel al snel in de 2e helft. De koppies gingen hangen bij het Twidde en Nieuwleusen wist uit te lopen naar een 1-5 eindstand.
Volgende week is het Twidde vrij.