Vandaag stond onze eerste competitie duel op het programma uit tegen Den Ham 3.
Op sportpark de Rohorst was iedereen op de fiets gekomen want de zon dacht nog even aan nazomeren, mooi voetbalweertje dus.
Den Ham 3 kende een prima voorbereiding in de beker waarin de overwinning op hoofdklasser Deto opviel.
Daarbij komt dat het Twidde het de laatste jaren altijd erg moeilijk heeft tegen Den Ham dus we konden onze borst nat maken!

Trainert Harold had uiteraard de zaakjes weer op orde en iedereen wist wat hij moest doen vandaag. Mouwen opstropen en blijven voetballen (de rest van de tacktiek blijft binnen de muren van de kleedkamer;)
Op het prima kunstgras floot de jong ogende referee voor de eerste maal.

Na 5 minuten aftasten nam het Twidde het heft in handen. Dit resulteerde in meerdere opeenvolgende kansen voor Roland en Bas. Balletje net naast, balletje op de keeper en een balletje voor open doel waar menig uitverdedigende verdediger jaloers op zou zijn (vanaf 1 meter hoog over getikt, Bas? Dit triggerde Bas dusdanig dat hij de eerstvolgende kans in de kluts met de keeper wel afrondde. 0-1.

Den Ham bleef met hun nummer 11 altijd dreigend door zijn individuele acties. Maar het defensieve blok van het Twidde wou er niet aan en sloeg menig aanval resoluut af.
Zelfs toen Gerwin een tikkie terug in de voeten speelde van een Hammenaar stond Koen ook zijn mannetje door de bal over/naast te kijken.
Tussendoor gingen we door met goed voetbal zoals de trainer het ook voor ogen had.
Menig kans werd gecreëerd en Den Ham leek het kwijt te zijn. De lat, de paal en de keeper stonden een ruime voorsprong met rust in de weg.
Vooraf getekend voor een punt, nu in de rust ‘’moody’’ dat het MAAR 0-1 stond.
Dit moeten 3 punten worden…. En zo kwamen we de kleedkamer ook uit.

In de rust werd de goed spelende spits Jens gewisseld voor meer body Roy Timmerman.
Gelijk de eerste aanval resulteerde in een welkome 0-2. Roy T zette goed door op links en schoof de bal tussen de benen van de keeper door voor de voeten van Roland die simpel onze voorsprong verdubbelde. Het gevoel was uitstekend, en met de juiste concentratie moest dit goed gaan komen vandaag.

Den Ham deed een logische wijziging door achterin al vroeg 1 op 1 te gaan spelen en zo meer druk vooruit te krijgen. Bruchterveld liep wat meer achteruit maar hield eenvoudig stand.
Toch moesten we vanuit een vrije trap en een dekkingsfout de tegentreffer toestaan en de wedstrijd weer spannend maken, 1-2. We bleven onder druk staan en daardoor kwam er veel ruimte achter de Hamse verdediging. Als we hier iets meer geduld kunnen bewaren dan kun je de wedstrijd op slot gooien, maar weer stond de keeper meerdere keren in de weg en misten op het einde verdere stootkracht naar voren toe. Dit ook mede door een rode kaart voor Robbert, een verkeerde/late reflex met de voet werd door de prima fluitende leiding beoordeeld als na schoppen en de douche kon worden opgezocht.
En iedereen weet als je zelf al je kansen niet benut dat de tegenstander sterker wordt en nadrukkelijker op zoek gaat naar de gelijkmaker en helaas kwam deze ook.

Een niet geheel verstandige tackel in het strafschopgebied waarbij je misschien beter kunt blijven staan leverde een terechte penalty op en deze werd via de vingertoppen van Koen hoog in het dak van het doel gemikt, 2-2.
Nog even bleef het peniebel in de laatste minuten en was er opluchting dat het eindsignaal klonk.
Gezien de kansenverhouding verdienden we zeker om te winnen.

En als we deze lijn doorzetten dan kunnen we nog heel wat moois neerzetten dit seizoen, daar zijn we van overtuigd!!!

Volgende week om 14:30 uur thuis tegen Lutten 2. Komt dat zien…