Het was de terugkeer van Martin Koggel in Bruchterveld. De oud trainer van ’t Twidde en huidig trainer van Mariënberg 2, had vele handen te schudden op ons mooie sportpark de Noppenweide.

De wedstrijd begon vrij behouden, het verwachte spel werd gespeeld door Mariënberg, inzakken en loeren op een foutje. Dit bood Bruchterveld de kans om te combineren en gemakkelijk het middenveld in te spelen. Toch werd ’t Twidde niet erg gevaarlijk. Daarentegen werd Mariënberg wel gevaarlijk uit de counter en stond het Twidde na 25 minuten tegen een 0-1 achterstand aan te kijken door een counter die uiteindelijk uit de kluts werd binnen geschoten door de Mariënberg aanvaller.
Even later was het bijna 0-2 na een vrije trap van Mariënberg, de kanonskogel die de speler van Mariënberg produceerde kwam onderkant lat terug het veld in, vervolgens kon de vrijstaande Mariënberg speler de bal niet naar beneden koppen en verdween de bal over het doel.

Begin 2e helft kwam Fons in de ploeg voor Jens. De 2e helft werd gelijk begonnen met een tegen doelpunt. Een snelle aanval over links van Mariënberg werd beloond door een goede voorzet en de vrijstaande speler kon deze bal gemakkelijk inkoppen, 0-2. Niet het begin waarop gehoopt werd. Toch werd er teruggevochten. Twidde kwam beter in het spel in dit resulteerde ook in een kans voor de ingebrachte Jarno, die 1 op 1 met de keeper de bal op de paal plaatste. De druk op Mariënberg werd verder opgevoerd in de 2e helft. Na een afgeslagen corner ving Kees-Jan de bal op die de bal vervolgens heel knap in de kruising plaatste, de aansluitingstreffer. De frustratie bij Mariënberg groeide, zo werd Gerwin van achter neergehaald en de scheidsrechter toonde de rode kaart aan de aanvoerder van Mariënberg. In de 85e minuut was er dan eindelijk 2-2, Fons kopte knap raak na een goede combinatie tussen Gerwin en Kees-Jan, waarvan de laatst genoemde een goede voorzet gaf.
Beide teams lieten vervolgens gaten vallen, maar er vielen geen doelpunten meer. Na de wedstrijd waren er weinig blije gezichten te zien. Beide teams wilden hier de 3 punten pakken.