Op een zonovergoten zaterdag ergens tegen het eind van september 2016 stonden V.V. Bruchterveld 2 en SDC’12 2 tegenover elkaar op een strak doch stroef kunstgrasveld.

Ondanks dat er zo gesnakt wordt naar de eerste overwinning van het seizoen begon Bruchterveld uiterst zwak aan de wedstrijd. De gehele eerste helft werd gedomineerd door de gasten uit Denekamp. Dit had tot gevolg dat Koen in de 11e minuut alweer als reddende engel moest optreden met een goede redding. In het vervolg bleef SDC de bovenliggende ploeg. Bruchterveld was erg zwak en soms ongelukkig in de duels. Een aantal afstandsschoten werden nog geblokt door de Bruchterveldse verdediging, maar in de 34e minuut sloeg het onvermijdelijke noodlot toe. Een zoveelste afstandspoeier werd op ongelukkige wijze van richting veranderd door Jarno de Weerd, waardoor Koen op het verkeerde been werd gezet en zelfs hij geen redding meer kon brengen; 0-1 voor de bezoekers. De rest van de eerste helft veranderde er weinig aan het spelbeeld, echter kreeg Bruchterveld in de slotminuten toch nog een redelijke kans via een vrije trap van Rik. Deze bereikte Martijn helaas net niet en dus zochten de ploegen met een 0-1 tussenstand de kleedkamers op. De Bruchtervelders mochten nog in hun handjes knijpen met deze tussenstand, want met een beetje pech had het al 0-4 gestaan.

In de rust was het voor trainer Harold dus noodzakelijk om enkele omzettingen te doen. De formatie werd veranderd in een klassieke 4-3-3 en, de uit Bali teruggekeerde, Guus ter Stege werd ingebracht voor Kees-Jan. Deze keuzes bleken effect te hebben, want Bruchterveld kwam een stuk sterker dan de eerste helft uit de kleedkamers. Er was duidelijk zichtbaar dat de Tricolores een stuk meer grip hadden op het spel van de Denekampers. Guus, net vers in het veld, liet gelijk merken weer terug te zijn met een overtreding op de tegenstander. Hier zag je een stukje gif en felheid wat in de eerste helft in geen velden of wegen te bekennen was. Echte kansen werden er nog niet gecreëerd door de thuisploeg, maar dat zou later in de wedstrijd veranderen. SDC ging echter wel door met kansen creëren en dit resulteerde wederom in enkele reddingen van Koen. In de 60e minuut werden Gerwin en Mark ingebracht om het spel van ’t Twidde van nog wat extra impulsen te voorzien. Gelijk na deze wissels ging het echter bijna mis voor Bruchterveld. Een matige pass van de thuisploeg resulteerde in een 1 op 1 kans voor SDC. Dat we niet de minste keeper in de goal hebben staan is echter al vaker gebleken en wederom verrichtte Koen een fantastische en belangrijke redding. Hierna begon Bruchterveld toch wat meer kansen te creëren en de SDC’ers beginnen wat meer overtredingen te maken. Guus wordt op lompe wijze onderuitgehaald en er klinkt “IK MOET MAANDAG NOG WERKEN HOOR!” over het sportpark. Guus is weer terug. De laatste tien minuten blijft de wedstrijd onverminderd spannend met nog steeds maar 0-1 op het scorebord. Enkele minuten voor tijd krijgt Bruchterveld een corner die in de scrimmage voor het Denekamps doel belandt. Mark schiet op de goal en in de kluts weet een speler van SDC het leer in zijn eigen doel te werken. Of was het toch Guus die de bal als laatst raakte? Volgens hemzelf wel. Het doet er eigenlijk weinig toe, want de stand was weer gelijkgetrokken; 1-1. In de slotminuten krijgt Bruchterveld nog enkele zeer goede mogelijkheden om de overwinning uit het vuur te slepen, maar het mocht niet baten. Eindstand; 1-1. Wederom een gelijkspel voor de withemden van de Noppenweide. Gezien het spelbeeld een gestolen punt, maar een punt desalniettemin. Het blijft echter wachten op de eerste driepunter. Een uitgelezen mogelijkheid doet zich volgende week voor. Dan staat Vroomshoopse Boys 3 – Bruchterveld 2 op het programma.