Tijdens winterse omstandigheden speelde het tweede elftal op zaterdag 2 december tegen de Zwolsche Boys 4. De Zwolse ploeg staat 3 punten onder ‘Twidde en zullen zeker proberen op gelijke hoogte te komen.

Om 12 uur gaf de arbiter het eerste fluitsignaal op het half bevroren veld. Het spel was voorzichtig en pas na 10 minuten werd de eerste kans gecreëerd door de withemden. Helaas kon het afstandsschot van Tim niet worden omgezet in een goal.
Vijf minuten later blokkeerde de lenige Gerjon een hoge bal met zijn voet en moest hij door deze actie al vroeg het veld geblesseerd verlaten. Frank werd ingebracht en er werd onderling nog wat geschoven waarna de wedstrijd weer werd hervat. Beide ploegen stonden verdedigend goed, wat het lastig maakte om kansen te creëren. Af en toe ontbrak het wat scherpte aan de kant van Bruchterveld waardoor we het onszelf lastig maakten. Zo werd de bal centraal achterin dom verspeeld, maar gelukkig schok de tegenstander hier zo van dat het geen gevolgen had.
Na 45 minuten was de bekende brillenstand nog steeds te zien op het scorebord en konden de elftallen zich gaan opmaken voor de tweede helft.
Nadat iedereen was opgewarmd werd de wedstrijd weer hervat, meteen was te zien dat beide elftallen voor de winst gingen. Helaas waren de blauwvingers de eerste die mochten juichen. Richard kon geen grip krijgen op de gladde bal en zag hem achter zich in het net verdwijnen, 0 -1. Met nog 40 minuten op de klok was er nog genoeg tijd om deze stand recht te zetten. Vanaf de aftrap gaf Tim een goede steekpass richting Kees, deze zette de bal voor op Roland die de bal netjes afwerkte. Twee minuten later was het weer raak, het schot van Tim word van richting veranderd door een verdediger en verrast hiermee zijn eigen keeper, 2-1.
Na deze goal komt Bruchterveld iets meer onder druk maar iedereen blijft zijn taak goed uitvoeren. In de 58e minuut ziet de rechtsbuiten toch een kans om door te breken en geeft een strakke voorzet, maar deze wordt tot ieders verbazing door niemand aangeraakt en rolt aan de andere kant over de zijlijn. In de 65e minuut kan er weer een voorzet gegeven worden voor onze goal, ditmaal uit een corner. De bal kan niet goed weggewerkt worden en zien de bal met een geplaatst schot in onze goal verdwijnen, 2-2.

Bruchterveld blijft opzoek naar de zwakkere plek in de verdediging van de Zwollenaren. Deze word al na 5 minuten gevonden door Roland. Na een goede actie geeft hij de bal voor vanaf de rechterkant, Tim weet de bal perfect te koppen en is hiermee de doelman te slim af, 3-2.
Met nog 10 minuten op de klok wordt Bas diep gestuurd, hij trekt twee man met zich mee en geeft de bal af op de meegelopen Guus, 4-2. Niet veel later scoort Guus ook zijn tweede van de middag, wanneer de keeper het schot van Roland niet klemt.

Eindstand 5-2.