Deze middag kwam het God’nloze’nam oftewel Den Ham 3 op bezoek bij ’t Twidde. Op deze koude middag werd de wedstrijd gespeeld op ‘’gewoon’’ gras. Dit was wel weer eens lekker voor het Twidde.

De wedstrijd begon vrij rommelig, niet echt goed voetbal, maar wel met strijd en passie! Iets waar het bij het Twidde nooit aan ontbreekt. Bruchterveld had de eerste 20 minuten iets de overhand. Enige wapenfeit in de eerste 20 minuten was een kopbal van Gerjon die makkelijk gepakt kon worden door de keeper van Den Ham. In de 22e minuut de grootste kans van de eerste helft, de linksbuiten van Den Ham kwam 1 op 1 met Koen, die kwam met een goede redding. Even later was er weer een goede redding van Koen na een bekeken boogballetje van een Den Ham speler. Den Ham had ligt de overhand, toch kreeg ’t Twidde een grote kans net voor rust. Jens met een goede voorzet op Guus, die de bal niet laag kon houden en de bal over kopte.

De tweede helft drukte Den Ham Bruchterveld steeds meer op eigen helft. Dit resulteerde ook in een aantal kansen. Deze werden niet benut. Zo schoot de spits van 5 meter de bal op de kruising. Even later ging de buitenspeler van weer 1 op 1 op Koen maar kon Roy in een uiterste poging de bal blokken. In de 81e minuut was het ’t Twidde dat in een goede counter inzette. Jens zette Gerwin 1 op 1 met een goede steekpass, vervolgens tikte Gerwin de bal netjes langs de keeper. Op de paal! Gelukkig was het de ingevallen en onvermoeibare René die na goed meegelopen te zijn de bal kon inschieten! 1-0, geheel tegen de verhoudingen in, maar wel heel lekker. In het restant van de wedstrijd was het Den Ham die de druk verder opvoerde. Er waren nog een aantal hachelijke momenten voor het doel van Koen, gelukkig kon alles weggewerkt worden. De goed fluitende scheidsrechter had zijn klokje niet helemaal in orde en floot eindelijk na een 2e helft van 52 minuten af. Een overwinning voor Bruchterveld, niet terecht, wel heel lekker!