T’ Twidde moet het genoegen nemen met een gelijkspel.

Zaterdag 24 maart werd de wedstrijd Bruchterveld 2 tegen Avereest 2 gespeeld. De mannen hadden er zin aan! Na een goede bespreking werd de opstelling bekend gemaakt voor een paar veranderingen in het veld. Omdat onze keeper Koen bij het 1ste van Bruchterveld aansloot, stond onze vervanger Guus te stralen onder de palen.

Na 2 overwinningen op rij waren de mannen er van overtuigt om vandaag ook de 3 punten te behouden. Rond de klok van 14:30 werd er afgetrapt door Avereest. De wedstrijd begon moeizaam maar na een minuut of 10 te hebben gespeeld, nam het Twidde de leiding over de wedstrijd.

De bal werd in de ploeg behouden en wat er vooraf afgesproken was werd uitgevoerd ‘snel spelen en openen naar de andere zijde’.

Zo kwam er veel ruimte en kregen we de kans om te voetballen, maar nog steeds geen doelpunt. Na wat kleine kansen bleef het lang 0-0. Het leek er op dat we zo de rust in zouden gaan. Maar net in de 45e minuut kwam de eerste treffer van Jens! Door goed druk uit te oefenen werd de bal verovert op punt 16, Ronald gaf de bal goed voor zodat Jens hem er netjes in legde!

De tweede helft het komt T’ Twidde met een sterk gevoel uit de kleedkamer en mag de aftrap nemen. Maar dat was van korte duur, het is rommelig van beide kanten. Zo bleef het lang tot dat er een corner kwam in de 63e minuut voor Avereest. De bal kwam voor het doel en werd slecht weggewerkt waardoor het 1-1 werd. Na nog een paar kansen voor ons bleef het toch 1-1 tot de 90e minuut.

T’ Twidde moet het genoegen nemen met een gelijk spel.

Van een goed begin tot een wat minder einde, moet er toch weer getraind worden….. Want aankomende zaterdag 31 maart staat de koploper PH Almelo op het programma om 14:30 op  sportpark Noppenweide.