Twidde haalt volle buit op in Dedemsvaart!

Vandaag ging de reis naar de Dedemsvaart! Het strijdplan was hetzelfde als de laatste weken…dus in de bespreking werden alle vragen, van de trainer, weer goed beantwoord. Nadat de stramme spiertjes weer wat los waren geschud, mochten wij om 13:00 uur de bal voor het eerst in beweging brengen op sportpark De Boekweit.

Na wat aftasten in de eerste minuten was het al gauw SCD dat het heft in handen nam.
Het Twidde kwam er de eerste 43 minuten eigenlijk niet aan te pas. SCD liet de bal snel rond gaan en het Twidde kon geen grip op het spel van SCD krijgen.

In de 20ste minuut klopte de spits van SCD nadrukkelijk op de deur door een afgemeten voorzet met een knappe voetbeweging op de kruising te deponeren. Gelukkig voor het Twidde wist SCD het vele balbezit verder niet om te zetten in grote kansen! Echter in de 43ste minuut was het wel raak, maar dan voor ons aan de goede kant. Een vlijmscherpe counter werd door ons alom bekende spitsen duo Bas alias “Dirk Kuyt van de Weterink” en Guus alias “praat graag” tot doelpunt gepromoveerd. Guus stuurde Bas de diepte in en deze wist met een mooie boogbal de uitstormende keeper te verschalken. Niet geheel terecht maar wel super lekker om zo de rust in te gaan.

Dat er van onze kant wat meer strijd in de wedstrijd gelegd mocht worden waren wij het allemaal wel over eens.Vol goede moed gingen wij dan ook de 2e helft in.

De eerste goede kans was dan ook voor ons, Kees-Jan gaf een strakke voorzet waar niemand tegen aan liep. Helaas werden alle goede bedoelingen al in de 55ste minuut de kop in gedrukt. Uit een echte ouderwetse scrimmage, waarbij elke speler van SCD de bal een keer tegen een been, hoofd, romp of ander lichaamsdeel van een Bruchtervelder mocht schieten, wist “The Cat” de bal door een woud van spelers te krijgen en zo de 1-1 op het scorebord te zetten. Gelukkig liet Bas 2 minuten later het netje weer bollen. Na een snelle uitval wist Rik de bal goed klaar te leggen voor Bas en deze schoof de bal onder de keeper door. Schade hersteld en nu door gaan.
Bij SCD werd het spel steeds slordiger en kreeg in het verloop van de 2e helft eigenlijk geen echte kansen meer, dit kwam mede door het solide acteren van de Bruchterveldse defensie.

Het Twidde kreeg steeds meer grip op de wedstrijd en creëerde een aantal goede kansen om de wedstrijd op het bekende slot te gooien. In de 85ste minuut werd, na een goede aanval, Jens naar de grond getrokken. Waar iedereen aan een strafschop dacht, liet de verder zeer goed leidende scheids van dienst door spelen. Ook wisten Bas en Rik niet de bevrijdende 1-3 te scoren. Hierdoor bleef het tot de laatste minuut spannend. Na 4 minuten blessuretijd kwam het bevrijdende eindsignaal en konden wij weer 3 punten bij schrijven. Een lekkere overwinning en daar zag het na 43 minuten toch echt niet naar uit!

Volgende week de thuiswedstrijd tegen Hardenberg ’85