Vandaag dan eindelijk de eerste thuiswedstrijd op het zon overgoten sportpark de Noppenweide. Alles was vandaag aanwezig om er een lekkere pot voetbal van te maken…leuke tegenstander, vorige week een leuke pot voetbal gespeeld, fantastisch weer, nieuw kunstgrasveld. Kortom alles was aanwezig.

Hoe anders kan het lopen.
Gramsbergen wou wel, maar was niet bij machte om echt gevaarlijk te worden. Bruchterveld beperkte zich tot verdedigen en kon in de eerste helft eigenlijk geen echte doelkans noteren! Een aantal afstand schoten die een makkelijke prooi werden voor Koen, was wat Gramsbergen produceerde. Daar was dan zo’n beetje alles ook wel mee gezegd.

Dat het in de 2e helft anders moest was iedereen het wel over eens in de rust. Helaas kon Gerjon niet verder en bleef achter in de kleedkamer, Hans verving hem.
Met de intentie om wat meer van eigen goal af te komen gingen wij dan ook de vol goede moed de 2e helft in.

Binnen 10 minuten was het al raak, helaas was het Gramsbergen die de verdiende 0-1 op het scorebord zette. Na een aantal corners vlak achter elkaar was het Gramsbergen dat vanaf punt 16 fraai in in het wel bekende kruis schoot. Vlak hierna had Gramsbergen de wedstrijd al op het slot kunnen gooien, maar met kunst en vliegwerk hield Koen zijn doel verder schoon. Uit 1 van de aanvallen van Gramsbergen onderschepte Frank de bal en speelde deze in op Tim die op zijn beurt open draaide en de bal aan Bram mee kon geven, helaas wist Bram 1 op 1 met de keeper niet te scoren. Na een aantal wisselingen werd Bruchterveld toch wat dreigender.
Rob die net was in gevallen voor Pim sneed vanaf rechts naar binnen en werd hierbij door de keeper getorpedeerd. Het fluit signaal klonk (te vroeg), want de bal hobbelde door voor de voeten van de net ingevallen Jarno (die na lang blessureleed eindelijk weer eens mee mocht ballen…mooi dat je er weer bent Jarno) die de bal tegen de touwen schoot. De scheidsrechter had  inmiddels al gefloten zonder het voordeel af te wachten dus…penalty en een donker gele kaart voor de keeper! Helaas hadden Bram en de keeper dezelfde hoek in gedachten en werd dit buitenkansje dus niet benut. Vlak hierna wist Gramsbergen uit een goede aanval wel te scoren en was de wedstrijd gelopen. Dat het hierna nog 0-3 werd was voor de statistieken. Een terechte overwinning van Gramsbergen….maar wat als….!!!

Volgende week weer een nieuwe kans dan gaan we het proberen in en tegen Nieuwleusen 2.