Vanaf de winterstop was het al duidelijk dat er in de tweede seizoenshelft alleen maar belangrijke wedstrijden gespeeld zou gaan worden door ’t Twidde. Met de slechte positie op de ranglijst (we staan inmiddels op verliespunten onderaan) pakken de donkere wolken zich langzaam samen boven de Noppenweide, terwijl de meteorologische lente juist afgelopen weekend haar intrede heeft gedaan. Na de winterstop wisten wij tot afgelopen zaterdag vier punten te verzamelen, Gramsbergen won al haar wedstrijden. Misschien dat deze wedstrijd voor opklaringen zou kunnen zorgen.

Met wederom een veredelde B/C-selectie gingen we op pad richting ‘t Hooge Holt. Op het kunstgras voor de kantine werkten we een keurige eerste helft af. De gastheer was wel de sterkere ploeg, maar als collectief hielden we goed stand. Toch deed het veldspel vaak chaotisch aan, wat allicht te wijden is aan de vele positiewisselingen van de afgelopen periode. Zoals gezegd creëerde Gramsbergen anderhalve kans in de eerste helft en wij krap een halve.

Soms wordt er tijdens de pauze niet veel gezegd in de kleedkamer – of het nou goed of slecht gaat. De spelers kunnen op die manier tot rust komen en zich focussen op wat komen gaat. Die stilte was ook aanwezig in Gramsbergen. Maar in plaats van een scherper Twidde, leek het alsof de stilte in de kleedkamer had geleid tot het in slaap sukkelen van het gros van de ploeg. Ruim tien minuten na rust was de wedstrijd beslist in het voordeel van de Groenwitten: 3-0. Ongeloof bij velen op en om het veld, maar niemand kon de schade op tijd repareren.

Dat Gramsbergen op een 3-0 voorsprong kwam is niet omdat zij zo goed waren, maar omdat wij onthutsend zwak de kleedkamer uitkwamen. Alsof de thee wat zwaar op de maag lag. Stuk-voor-stuk twee ruime stappen te laat in de duels. In het restant van de wedstrijd deelden beide teams geen tikken meer uit. Gramsbergen omdat zij niet meer hoefden, wij vanwege een algehele machteloosheid.

Tot het einde van de competitie wacht ’t Twidde nog vijf rete-cruciale potten voetbal. Vier van deze wedstrijden zijn op eigen veld, te beginnen aankomende zaterdag met Vroomshoopse Boys 3. Dat betekent 90 minuten lang gas erop en jacht maken op drie punten. We zullen moeten winnen om een basis te leggen voor handhaving dit seizoen.

Volgende wedstrijd: ’t Twidde – Vroomshoopse Boys 3, aanvang 12.15 uur.