Mariënberg 2 – Bruchterveld 2

Zaterdag 28 april werd er om 13:30 afgetrapt op het kunstgras van sportpark Westerpark. Het rechtstreekse duel om de 2e periode, wanneer Bruchterveld de drie punten wist te pakken waren ze zeker van nacompetitie. Een finale die voor beide ploegen van belang was. Dit mooie affiche werd door vele supporters gevolgd.

Na een goede warming up mocht Bruchterveld de wedstrijd aftrappen. Met veel zelfvertrouwen werd er begonnen aan de eerste helft. In het eerste bedrijf nam Mariënberg de leiding en zette hoog op druk, waardoor het voetballende spel van Bruchterveld niet goed uit de verf kwam. Na zo’n 5 minuten kreeg Mariënberg dan ook de eerste kant, een scherpe voorzet vanaf de flank werd door de spits hard werd overgeschoten. Bruchterveld wist zich goed staande te houden tegen het aanvallende spel van Mariënberg. De opeenvolgende kansen werden gemist of gestopt door Koen. Halverwege de eerste helft kwam de eerste kans voor Bruchterveld. Een goede dieptepass van Robbert kon door Roland worden meegenomen, alleen ging het schot een meter langs de verkeerde kant van de paal. De corners en vrije trappen leverde verder geen groot gevaar op voor Mariënberg. Ook Mariënberg wist niet succesvol te zijn in de gecreëerde kansen, dus werd de eerste helft met een 0-0 stand beëindigt.

In de rust werd de balans op gemaakt en het strijdplan voor de tweede helft vastgesteld. Het voetballende spel kwam er niet goed uit, mede door de wind. Er moest via diepte ballen over de flanken gevaar creëert worden. Want er moest gescoord worden in de tweede helft. Om voor wat extra body voorin te zorgen werd Jens Otten gewisseld voor Roy Timmerman.

In de tweede helft was de wedstrijd omgedraaid, Bruchterveld nam de leiding en kreeg de grootste kansen. Met de wind in de rug was het blijkbaar makkelijker om de zestien van de tegenstander te bereiken. Er was meer ruimte om te voetballen en tweede duels werden gewonnen. Een goed opgezette aanval vanaf de linkerkant kwam terecht bij Guus die met een prachtige steekpass Roland 1 op 1 voor de doelman zette, alleen schoot hij de bal hoog in het vangnet. Mariënberg wist met snelle counters geen groot gevaar te stichten. Een vrije bal van Tim kon nog door de doelman worden weggeslagen. Aan de score was na 90 minuten niks veranderd.

Al met al was een gelijkspel een goede afspiegeling van de wedstrijd gezien de kansen. Een wedstrijd waarin genoeg strijd werd geleverd maar helaas de scherpte ontbrak in de afwerking. Beide ploegen hadden de kansen om er met de winst vandoor te gaan. Door het gelijkspel heeft Mariënberg de 2e periode weten te bemachtigen. Maar de kansen op een periode zijn door de uitslagen op andere velden nog niet verspeelt. Op zaterdag 12 mei kan Bruchterveld op de Noppenweide weer strijden voor de drie punten tegen HHC 4.

Eindstand: 0-0