Hollandscheveld 2 – v.v. Bruchterveld 2

Afgelopen zaterdag 21 April ging ‘t Twidde op bezoek in Drenthe en wel bij Hollandscheveld. Een wedstrijd die ergens om ging. De derde plek is in handbereik gezien de kleine achterstand op Mariënberg.

Vol zelfvertrouwen en goede moed begonnen we op het hobbelige en droge veld 2 aan de wedstrijd. Al gauw werd duidelijk dat de gasten ons het initiatief gaven en zelf ver terug zakten op eigen helft. Uit de counter probeerde Hollandscheveld gevaar te stichten.

Met heel veel balbezit en snel positiespel probeerde ‘t Twidde door de verdediging van 11 tegenstanders te komen. Dit lukte in de eerste helft niet, Bruchterveld wist weinig tot geen echt gevaar te creëren.

De tactiek van Hollandscheveld werd in de eerste helft wel onterecht beloond. In één van de schaarse counters kwam de bal na een paar ongelukkige klutsballen bij 1 van de spitsen. Deze wist onze goali Koen te verschalken met een laf schuivertje. De bal rolde tergend langzaam het doel in. Na deze onverwachte tegentreffer probeerde Bruchterveld de rug te rechten en ging op zoek naar de gelijkmaker. Deze werd in de eerste helft niet gevonden. Nog wel was er een kans voor Hollandscheveld. De lange spits kopte de bal op de lat na een voorzet vanaf hun rechterkant.

In de rust zijn de koppen bij elkaar gestoken en werd geconcludeerd dat het strijdplan te weinig opleverde. Besloten werd om zelf verder terug te zakken om zo de tegenstander uit de tent te lokken. Daarnaast werd Bas Waterink ingezet als een extra aanvallende impuls.

De tweede helft verliep een stuk beter. Er kwam meer ruimte op het middenveld en voorin. Na een goede aanval over links gaf Guus de bal strak voor op Bas die de bal voor het intikken had op de vijf meter. Helaas wist hij de bal niet goed genoeg te raken.

Na een kwartier in de tweede helft werden nogmaals twee wissels ingebracht in de naam van Richard Snippe en Nick van der Veen. Eerstgenoemde zette met een knappe voorzet de andere vrij voor het doel. De bal belandde echter net achter Nick, waardoor deze net niet op tijd onder controle kon worden gebracht en de keeper van Hollandscheveld redding kon brengen.

Bruchterveld bleef aanvallen en dit resulteerde 15 minuten voor tijd in de gelijkmaker van Bas Waterink. Hij wist de keeper te passeren op een metertje of 10 voor het doel.

Na deze meer dan terechte gelijkmaker ging t Twidde met man en macht op zoek naar de winnende. Deze is ook heel dichtbij als Bas nogmaals oog in oog met de keeper komt, maar van dichtbij de bal op de buitenkant van de paal mikt in plaats van de binnenkant. Daarna volgt er nog een vrij grote kans voor onze spits, maar met z’n chocoladebeen weet de bal in het zijnet te schieten.

Na exact 90 minuten en 0 seconden te hebben gespeeld, weet de scheidsrechter snel af te fluiten. Conclusie is dat Bruchterveld twee punten heeft verloren en Hollandscheveld er één gewonnen heeft. Eindstand: 1-1.

Gelukkig is er weinig tijd om stil te staan bij deze wedstrijd, aankomende zaterdag staat de finale om de tweede periode op het programma. De inhaalwedstrijd uit en tegen Mariënberg. Bij winst pakt ‘t Twidde de periode, elke andere uitslag is in het voordeel van Mariënberg 2.