’t Twidde – Vroomshoopse Boys 3

Met een goede trainingsweek hebben we de 3-0 nederlaag in en tegen Gramsbergen kunnen wegspoelen. De blikken focusten zich al snel op zaterdag 26 maart. We mochten  aantreden op het zwaar gewenste Hoofdveld tegen de nummer laatst van de competitie: Vroomshoopse Boys 3.  Meneer Louis van Gaal zou de wedstrijd typeren als eentje van het kaliber ‘the Dead or the Gladiolus-flower’. Met drie punten voorsprong (maar een wedstrijd meer gespeeld) stonden wij er tot aan afgelopen weekend beter voor dan de Blauwgelen. Met een verwarmende lentezon in de rug beloofde het een speciale voetbalmiddag te worden.

In tegenstelling tot voorgaande weken had ’t Twidde (en tevens het Eerste elftal) tegen Vroomshoop wél een fatsoenlijk team op de been. De elf basisspelers speelden allen op een voor hun bekende positie en dat was terug te zien op het veld. Afgesproken was om agressief ten aanval te trekken.

Met in de eerste helft de wind in de rug wisten we optimaal onze snelheid voorin uit te buiten. Na nog geen kwartier gespeeld te hebben gaf het scorebord een riante 2-0 aan. Het tweede doelpunt was er een van de voet van Rob Meijerink. Pijlsnel vloog hij voorbij de zwoegende verdedigers en hij rondde koeltjes af.

Maar het zou zonde zijn om de 1-0 niet terug te halen. Want dat Rik Lenters een leren raket kan produceren bewees hij al met zijn afstandspegel namens het Eerste elftal in de uitwedstrijd tegen Bergentheim (Gemist? Bekijk hem via één van de URL’s onderaan de pagina). Dat de linkerpoot van Rik zaterdag nog voldoende kruid bevatte, werd duidelijk nadat hij ’t  Twidde op een schitterende wijze op voorsprong had gezet. Het waren niet de 35 meters zoals in Bergentheim, maar vanaf een dikke twintig meter wist Rik weer een kanonskogel te produceren. De Boys-keeper stond erbij en keek ernaar.

Nog voor rust brachten wij onszelf op een roze wolk door verder uit te lopen naar 3-0. Een voordelige marge van drie in een competitiewedstrijd was alweer een hele tijd geleden: ’t Twidde 4-1 DOS ’37 4, oktober 2014. Guus ter Stege tekende voor een waar spitsendoelpunt. Na zijn twee doelpunten als invaller tegen Kloosterhaar, bewijst hij wederom zijn waarde.

In de kleedkamer wisten we wat ons te doen stond. Het eerste kwartier na rust zouden we op dezelfde voet verder gaan, wat inhield om Vroomshoop in de tang te houden. Vroomshoop gaf zich echter niet gewonnen en wist een ruime vijf minuten na rust op 3-1 te komen. Een doelpunt die eveneens tot stand kwam door hulp van de prominent aanwezige wind. Het doelpunt zorgde er tevens voor dat wij wat meer achterover gingen leunen. ‘Aanval is de beste verdediging’ was het devies, maar door de hevige wind kwamen wij maar moeilijk van onze eigen speelhelft af.

Ondanks dat wij zelf weinig stootkracht leverden in de tweede helft, werden de bezoekers evenmin gevaarlijk. Een aantal penibele momenten bij corners en vrije trappen, maar met de ploeg trokken we de punten richting de eindstreep. In de nam Rob het restje onzekerheid weg en gooide met zijn tweede doelpunt de wedstrijd in het slot. Net als Guus heeft ook Rob drie maal gescoord in zijn laatste twee optredens voor ’t Twidde.

Tot het einde van de competitie wacht ’t Twidde nog vier rete-cruciale potten voetbal. Drie van deze wedstrijden zijn op eigen veld, te beginnen aankomende zaterdag met HHC Hardenberg 4. Dat betekent 90 minuten lang gas erop en jacht maken op drie punten. We zullen moeten winnen om een basis te leggen voor handhaving dit seizoen.

Volgende wedstrijd: ’t Twidde – HHC Hardenberg 4, aanvang 12.15 uur.

“We zijn op zoek gegaan naar de overwinning en dan kom je hem vanzelf tegen.” – Johan Cruijff

Facebook:                          https://www.facebook.com/amateurgoals/videos/1686964448186804/

Website B’theim:            https://www.youtube.com/watch?v=83VfnE8BZkA (vanaf 9:07)