Hardenberg’85 2 – Bruchterveld 2

Afgelopen zaterdag 23 maart mochten de mannen van het Twidde aantreden uit tegen het tweede van Hardenberg ’85. Na een aantal weken van slecht weer, harde wind of een vrije zaterdag was het eindelijk eens goed voetbalweer.

De Blauwen staan op de ranglijst op plaats 3 en de Tricolores daar een plaatje onder dus het was te verwachtten dat het een spannende wedstrijd zou worden. Na de warming-up en praatje van de trainer was het tijd voor het echte werk. Al gauw werd duidelijk dat dit geen makkelijke middag zou gaan worden. De thuisploeg uit Baalderveld wist met snel en verzorgd voetbal keurig het spel te verleggen en Bruchterveld kon maar geen grip op de wedstrijd krijgen.

Bruchterveld kwam een aantal keren goed weg, maar moest in de 36e min toch de openingstreffer incasseren na een mooie aanval van Hardenberg’85. Dit was ook wel een verdiende voorsprong en juiste weergave van het vertoonde spelbeeld zover. Nog wel rest mij te zeggen dat in de eerste helft de thuisclub goed wegkwam toen een verdediger heel opzichtig Jarno de Weert vasthield, die anders vrije doorgang had naar de keeper. De scheidrechter gaf een gele kaart.

Na de thee en het mandarijntje van Rob begonnen we aan de tweede helft. In de eerste paar minuten leek er niet veel te zijn veranderd ten opzichte van eerste helft. Hardenberg kreeg een enorme kans, maar door goed keeperswerk van onze sluitpost Koen Godeke wisten we de achterstand te beperken.

Direct na deze kans sloeg de wedstrijd enigszins om. Er werd meer druk vooruitgezet en we kwamen beter in de duels. Dit resulteerde in de 51e minuut in de gelijkmaker. Marco van Laar wist zijn kopduel (zoals elk kopduel) te winnen en wist de bal in de voeten van spits Guus te koppen, deze draaide zich om de goal en ziet van grote afstand dat de keeper ver voor z’n doel staat, hij haalt uit en weet op slinkse wijze via het been van zijn directe tegenstander de bal over de keeper te schieten.

Na de gelijkmaker heeft Bruchterveld het betere van het spel, een aantal kansen volgen. Zo geeft Max een voorzet op Rob, maar hij weet net niet voldoende kracht achter de bal te zetten om hem in te koppen en keeper redt. Daarna is Bas dichtbij een doelpunt, na aangeven van wederom Max, maar weer is het de keeper die op miraculeuze wijze de bal uit de bovenhoek weet te plukken.

Zo tikt de wedstrijd naar het einde, Guus krijgt nog een doodschop (die bestraft wordt met geel in plaats van rood) en moet het veld geblesseerd verlaten. Koen weet in de laatste seconde van de wedstrijd een enorme kans van Hardenberg onschadelijk te maken en daarna fluit de scheids voor het einde.

Over de gehele wedstrijd een terechte uitslag vinden beide teams.

Groeten uit het Twidde!!