Op een zonovergoten zaterdag en dat in oktober mochten we aantreden tegen het Mariënberg van Martin Koggel, een geduchte tegenstander die het in de wetenschap altijd moeilijk heeft op sportpark de Noppenweide.

De meeste van ‘t twidde hebben gevoetbald onder leiding van de heer Koggel zo ook de huidige trainer. Hierdoor hadden we al wat voorkennis en het vermoeden dat wij het spel moesten gaan maken. Met dit in ons achterhoofd mochten we het veld op voor een goede warming-up. Dit verliep niet voor iedereen even vlekkeloos zo werden er een paar verdwaalde ballen gespeeld en kreeg Jordy weer een aantal panna’s om de oren. In de kleedkamer werden we allemaal weer op scherp gezet en kon de wedstrijd beginnen.

14:30 ging het fluitsignaal en was de wedstrijd tussen Mariënberg en Bruchterveld begonnen. Zoals we van te voren gedacht hadden werd werkelijkheid. Mariënberg liet ons ver opkomen en wij moesten het spelletje gaan maken. De eerste duels werden voor het merendeel gewonnen of de eerste tikjes werden uitgedeeld. Bruchterveld was scherp en het was duidelijk dat er gestreden ging worden voor de eerste volle 3 punten van het seizoen. Er werd aardig gecombineerd maar niet altijd wisten we de juiste persoon te vinden. Zo werden loop acties niet altijd begrepen of werd er domweg niet gelopen. Maar als er dan een keer gelopen werd en de actie werd begrepen is het ook gelijk raak. Het spitsen duo Bas en Guus waar veel van verwacht gaat worden dit seizoen bleek eindelijk goud waard. Guus werd gevonden door een uitstekende steekpass van Bas en zonder aarzelen werd de bal tegen de touwen geschoten. De altijd goed keepende Thijs Altena was kansloos en de 1-0 was een feit. Bruchterveld bleef aanzetten maar tot echt serieuze kansen kwam het niet. De eerste helft was voor Bruchterveld en dit zorgde voor een positief gevoel in de kleedkamer.

Voor de tweede helft was de opdracht duidelijk; niet verzwakken en vol druk op Mariënberg en laten zien dat er niets te halen was. Zo gezegd zo gedaan, Bruchterveld begon scherp en dit leidde bijna in de eerste minuut al tot de 2-0. Helaas was de voorzet op Bas iets te scherp waardoor deze voor het doel langs raasde.. De toon was gezet en Bruchterveld ging verder met waar ze de eerste helft waren geëindigd. Zo kreeg onze Rikkie (s)Lenters nog een leuke poging met rechts (ja, deze jongen heeft ook een rechterbeen). En werd Bas nog alleen op de keeper afgestuurd maar dit leverde helaas voor Bruchterveld geen doelpunten op. Het was overduidelijk de 2-0, 3-0 hingen in de lucht maar deze moest nog wel even gemaakt worden. Nu hoor ik iedereen al denken, als je hem zelf niet maakt dan valt die vanzelf een keer aan de andere kant. Dit had de verdediger van Mariënberg vast ook in gedachten.

Helaas voor hem gebeurde dit niet aan ‘de andere kant’ maar zorgde hij wel voor de 2-0. Een corner van Rik (ingooi) werd keurig op waarde geschat en hij kopte deze precies over zijn eigen doelman heen. Bruchterveld staat op 2-0 en er was niets aan de hand, de ploeg voetbalde goed en creëerde genoeg kansen. Toch werd er plotseling (ik kan jullie helaas niet vertellen hoe) de 2-1 gescoord door Mariënberg. Dit met de gedachte dat er nog minimaal 15 minuten op de klok stonden maakte de ploeg erg nerveus. Mariënberg zette aan en de 2-2 leek plotseling in de lucht te hangen.

Gelukkig werd hier een stokje voor gestoken door het team en werd de overwinnen over de streep getrokken. Tot aan de 2-1 hebben we een goed voetballend Bruchterveld gezien en kunnen we met een positief gevoel naar de volgende wedstrijd, deze zal over twee weken zijn; uit tegen het altijd lastige SCD ’83.