Na een teleurstellende beker en oefen campagne van ’t Twidde was het nu tijd voor het echte werk: de competitie. Het is de eerste officiële wedstrijd waarin Harold Muis zijn trainers capaciteiten kan tonen. De Tricolores mochten de eerste wedstrijd aantreden tegen het altijd lastige Hulzense Boys in Hulsen. Zoals we dat wel gewend zijn in Bruchterveld was het nu alweer zoeken om 14 spelers bij elkaar te krijgen. Dit lukte door aanvulling van Hans Withaar, Ronald Muis en Martijn Huisjes.

De eerste 10 minuten begon ’t Twidde afwachtend en lieten de bal aan de Boys, die de bal veelvuldig lieten rondgaan, zonder daar uiteindelijk een kans mee af te dwingen. Na deze 10 minuten begonnen wij meer in het spel te komen en dat resulteerde in een mooie kans voor Jordy Stegeman, die de bal na een goede vrije trap van Jens Otten net naast kopte. Helaas werd dit opgevolgd door 2 goede kansen van Hulzense Boys, waarvan de 2e na een zeer goede aanval langs keeper Koen Godeke werd gelegd. Even later was het Tim vd Veen die in de 16 een ‘’trap in zien balln’’ kreeg, penalty. Helaas voor Tim moest hij na de blessure behandeling eerst buiten het veld plaats nemen. Dit gaf Jens de kans te laten zien een echte penalty killer te zijn, hij plaatste de bal netjes in het hoekje 1-1.
Even later was het alweer tijd voor de 2-1, de Hulzenaren(?) lieten van zich horen door een fantastische vrije trap van 25 meter in de linkerbovenhoek te plaatsen.
’t Twidde pakte het voetballen hierna weer op en de team waren aan elkaar gewaagd. Dit resulteerde dan uiteindelijk ook in een 2-2 stand met rust. Jens met alweer een uitstekende corner gaf aanvoerder Gerwin de gelegenheid de bal bij de 2e paal binnen te schieten.

De eerste 10 minuten naar rust begonnen rustig, geen kansen en goed voetbal over en weer. Tot dat Martijn er in de 55e minuut in kwam. Na 30 seconden in het veld te staan had hij al een grote kans, na een fantastische pass van Mark Sandink had de keeper helaas gerekend op en berekende balletje van Martijn. In de 60e minuut was het dezelfde Mark die de 2e gele prent van de middag kreeg, dus rood. De goed fluitende scheidsrechter gaf deze beide keren voor licht vasthouden. Helaas was de 2e keer ook nog eens binnen de 16 en de Hulzenaren schoten de penalty binnen 3-2.
Hierna werden de withemden alleen maar sterker, veel druk naar voren en Hulsen kwam er niet meer uit. De 3-3 was hier dan ook een logisch gevolg van. Een goede pass van keeper Koen gaf Martijn de gelegenheid de bal heerlijk op de 16 te leggen voor Tim, die de bal feilloos achter de keeper van Hulzense Boys legde. In de 20 minuten die nog volgde bleef Bruchterveld ondanks 10 man de bovenliggende partij. Martijn en Ronald waren een goed duo die constant de verdediging van Hulsen aan het werk hielden. Hulzense Boys kwamen er wel via de counter er een aantal keer gevaarlijk uit. Maar de meeste voorzetten konden zonder gevaar weggewerkt worden, al moest de bal soms van 3 meter over het eigen goal geschoten worden, geen probleem voor Roy.
Er vielen geen doelpunten meer in de laatste minuten en dat maakt Bruchterveld toch de morele winnaar van het prachtige voetbalgevecht in Hulsen.