Bruchterveld 2 Verliest van feller Harderberg 85 2

Afgelopen zaterdag mocht het Twidde aantreden tegen ‘blauwen’ uit Hardenberg. De thuis wedstrijd tegen Hardenberg 85 werd 1-0 voor ’t Twidde.
Door een vroege eigen doelpunt van een verdediger van Hardenberg 85. Dus vertrokken we met 6 man inclusief leider en veel vertrouwen richting Hardenberg. Om daar precies 12:15 binnen de poorten van het sportpark te zijn.

Waar gelukkig al een heleboel Bruchterveldse Hardenbergers op ons stonden te wachten. In de kleedkamer onder de tribune konden we ons klaar maken voor de wedstrijd. Toen ook Jordy eindelijk zijn schoenen aan had konden we gaan luisteren naar Harold. Die ook deze week weer een tactisch strijdplan had bedacht. Uit deze bespreking werd er wel een ding heel duidelijk alles valt en staat met strijd en passie. Met dit in ons achterhoofd begonnen we de wedstrijd.

Na de eerste 10 minuten waarin weinig gebeurde geen kansen voor beide teams. Was er wel een klein overwicht voor Hardenberg’85 die met de wint in de rug snel kon omschakelen.  Waar wij vaak een moeilijke oplossing zochten of een ‘ziekenhuis’ bal gaven. Was daar wel weer een blauwe die er tussen zat die gelijk de bal weer de diepte in stuurde. Naar een van de snelle spitsen. Hier hadden onze verdedigers hun handen vol aan. Rond de 30 min was daar weer een snelle aanval van Hardenberg 85. De aanvaller was de buitenspel val te slim af en ging alleen op Koen af.
Gelukkig voor ons kon Koen de spits in eerste instantie van scoren afhouden. De bal bleef liggen en er ontstond een scrimmage waarbij Mark Sandink zijn hele lichaam voor de bal gooide. Maar dan toch 5 minuten later valt dan toch de 1-0 voor Hardenberg 85.
Waarbij de 2 spitsen weer door de verdediging van ons doorbraken en alleen op Koen afkomen. Afgeven en binnen tikken zoals het hoort. Met een 1-0 achterstand gaan we weer terug naar de kleedkamer. Daar worden we even hard toe gesproken dat het zo niet verder kan en er echt een schepje boven op moet. Wanneer de scheidsrechter weer op gefloten had voor de 2e helft kreeg Hardenberg 85 alweer zijn 1e kans. Een vrije bal vanaf de zijlijn word gelijk voor geslingerd. Door slechte communicatie kon een speler van Hardenberg 85 heel gemakkelijk de bal langs Koen schieten 2-0. slechter uit de rust kun je dan ook echt niet komen. Na dit doelpunt word de wedstrijd er niet beter op en Hardenberg vind het wel prima zo. maar dan toch ongeveer een kwartier voor het einde kregen wij vrije bal op een mooie plek. Tim van de Veen neemt de bal en legt hem precies op het hoofd van Fonds Ramaker.
Die weet hier wel raad mee en knikt hem precies in het hoekje 2-1. hierdoor geloven we weer in. Dan ook niet heel veel minuten later een perfect afgemeten voorzet van Mark Sandink die Gerwin Stegeman zo kon binnen lopen 2-2. met nog 5 minuten op de klok konden we alsnog voor een overwinning gaan. Maar dan 1 minuut na onze gelijkmaker is er defensief geklungel en kon Hardenberg zomaar weer de 3-2 maken en is de wedstrijd gelopen. Deze klap kwamen we niet meer boven op en Hardenberg maakte net voor tijd ook nog de 4-2
Over de hele wedstrijd gezien misschien een terechte uitslag, maar het had zo anders kunnen lopen.