Bruchterveld 2 neemt punt mee uit Westerhaar!

Zaterdag 24 februari hervatte het Twidde de competitie tegen directe concurrent Voorwaarts 2. Een tegenstander die vorig weekeinde nog wist te winnen van koploper Lutten, we konden onze mouwen dus opstropen. In koude winterse omstandigheden werd om 12:30 afgetrapt op sportpark Twistveen. Een wedstrijd waarin de wind vaak om de hoek kwam kijken en een belangrijke rol speelde.

Na een goede warming-up kon worden gestart aan deze belangrijke wedstrijd die werd gespeeld op een vorstvrij kunstgrasveld. In het begin van de eerste helft werden er weinig kansen gecreëerd door beide ploegen en ging de wedstrijd over en weer. Bruchterveld stond verdedigend redelijk goed en kon de tegenstander van het doel weg houden. Tot dat halverwege de eerste helft een lange bal van de doelman werd doorgekopt en de spits van Voorwaarts 1 op 1 de bal tegen de touwen wist te schieten, 1-0. De enigste mogelijkheid voor Bruchterveld werd gerealiseerd in de 35e minuut. Roy kreeg een kopkans uit een goed aangesneden corner, maar deze ging helaas over het vangnet. Enkele minuten daarna werd een voorzet met een handbalactie weggehaald in de zestien en kreeg Bruchterveld een penalty tegen. Vlak voor de rust had Voorwaarts dus de kans om de score te verdubbelen. Alleen stond penaltykiller Koen in de weg, waardoor de wedstrijd nog alle kanten op kon en de spanning weer terug was. Nadat de eerste 45 minuten voorbij waren was er genoeg om over na te denken in de rust.

Na de thee begon Bruchterveld scherp aan de tweede helft. Direct vanaf de aftrap werd een goede voorzet van Roland rakelings naast geschoten door Bas. Beide ploegen waren in staat om meer kansen te creëren dan in het eerste bedrijf, waardoor de wedstrijd nog alle kanten op . Alleen had Voorwaarts een overdosis aan kansen om de wedstrijd in het slot te gooien, maar de bal ging meerdere malen langs de verkeerde kant van de paal. Rond de 85e minuut werd besloten om een stormram naar voren te sturen die de scherpe wind moest trotseren. Een lange bal van achteruit viel precies over de verdediging bij Roy in de voeten die hem verwerkte tot een niet te missen voorzet. Deze kans werd natuurlijk door Bas benut, 1-1. Hiermee nam Bruchterveld genoegen en parkeerde de bus voor de laatste minuten.

Al met al was de puntenverdeling gezien het spelbeeld terecht. Er werd veel strijd geleverd, waarbij de late goal en de gestopte penalty tekenend waren. Het eerste punt van 2018 is binnen, hopelijk zullen er nog meerdere volgen. Volgende week mag het Twidde het opnemen tegen Mariënberg, alleen is dit afhankelijk van de Siberische kou.

Eindstand 1-1.