Zaterdag 4 November speelde Bruchterveld 2 thuis tegen Hardenberg 85 2. De mannen verzamelde zich weer netjes op tijd op het sportpark om de kleren aan te trekken en de mouwen op te stropen. Onder leiding van  aanvoerder Gerjon werden de jongens naar de kleedkamer begeleid. De rugnummers werden opgenoemd. En iedereen trok de aan kleren om de warming-up te beginnen net daarvoor maakte de trainer de opstelling bekent en veranderde niet veel aan de bij ons bekende tactiek.

Zoals het hoort was Iedereen het met de trainer eens en werd het tijd om het veld te betreden. Het hoofdveld lag er goed bij en was nog een beetje vochtig van de ochtenddauw. De spelers van Hardenberg 85 waren al met de warming-up bezig. Het was een jonge ploeg maar dat was wel te  compenseren met de bak aan  ervaring van onze oudere spelers. De warming-up liep goed en onder het positie spel werden er zelfs al een paar panna’s uit gedeeld. Dit beloofde een mooie pot. Toen was het tijd om de kleedkamer in te gaan en het wedstrijdshirt aan te doen na de nodige instructies was het duidelijk. En iedereen klaar om het veld te betreden en de strijd aan te gaan. De twee aanvoerders melden zich bij de scheidsrechter om voor de aftrap of de kantwisseling te tossen. De tos werd gewonnen door Bruchterveld en de aanvoerder wisselde van kant zodat we niet teveel last van de laaghangend  zon zouden hebben.

Toen klonk het fluitsignaal van de man in het zwart over de noppenweide en de wedstijd was los. De Hardenbergs ploeg had de aftrap en hield balbezit. Na 3 minuten viel de eerste goal aan Bruchtervelds kant. De Hardenbergs ploeg kwam vanuit hun rechter kant opzetten en maakte een goed combinatie op het middenveld en stuurde een speler achter de verdediging weg. De bal werd voor gezet en de links buiten liep goed tegen de bal aan vanuit de niet goed oplettende rechtsback van Bruchterveld. De keeper was kansloos en de thuis ploeg stond achter. De thuis ploeg stond direct met beide benen op de grond en wist wat er moest gebeuren. De rest van de eerste helft probeerde Hardenberg de thuis ploeg vast te zetten maar die wist zich er goed onder uit te voetballen met mooie combinaties. De thuis ploeg kwam tot een paar kansen vanuit de vele corners en vrije trappen. Een vrije trap van ongeveer 25 meter werd goed benut door een mooie variant. De bal werd achter de muur langs getikt en gaf de mogelijkheid om bij de eerste paal de bal binnen te lopen maar de keeper van Hardenberg zat er goed bij en pakte de bal. Het was een wisselende eerste helft voor beide teams maar Bruchterveld had steeds vaker bal bezit en had een paar mooie kansen maar er werd niet afgerond. De rust kwam steeds dichterbij maar de thuis ploeg scoorde niet. De scheids floot af en de teams liepen de kleedkamer weer in.

In de kleed kamer van Bruchterveld werden bemoedigende woorden zegt door de trainer zoals; kantelen als een halve zool, ze niet laten op bouwen en er nog korter opstaan. Na dit gezegd te hebben en toen de thee op was waren we klaar om de punten binnen te halen en ze in te pakken.

Het fluitsignaal klonk weer en de bal werd door Bruchterveld direct weer geopend op links. We hielden goed bal bezit en kregen nog meer kansen. Een bal van goed 20 meter raakte net de bovenkant van de lat na een goed schot van de spits van Bruchterveld. Daarna hadden we nog een kans uit een corner die werd weg gewerkt maar door de links half van Bruchterveld werd af gevuurd op de goal maar het was druk voor de goal en de keeper stopte de inzet. Even eens had de uit ploeg ook nog een paar kleine kansen maar die werden goed gepakt door de scherp kiepende keeper van Bruchterveld. Toen waren alweer 25 minuten gepeeld en wou de trainer van Bruchterveld wisselen maar toen…… toen viel de gelijk maker aan de kant van Hardenberg. Bruchterveld speelde van af links goed de spits in die goed weg draaide van zijn man en gaf de bal aan de rechts buiten die een goede loop actie in zette en de bal in de goal wist te krijgen.

De stand was gelijk en de thuis ploeg kon op zoek naar de voorsprong en had nog 20 minuten te spelen. Na het eerste dode spel moment werd er gewisseld aan Bruchtervelds kant. Hardenberg kwam er nog een paar keer goed door maar er werd niks spannends gecreëerd. Bruchterveld had in de laatste 10 minuten nog een paar kansen waaronder; een bal van uit de corner die in 2e instantie uit de draai ver naast geschoten werd. De kansen werden niet benut en de tijd was bijna afgelopen. De scheids vloot af en beide ploegen hadden een punt, Bruchterveld had graag 3 punten gehad maar Hardenberg leek tevreden met een punt. De vroege achterstand deed de thuis ploeg de das om.

De volgende wedstrijd staat HHC te wachten op het Bruchterveldse team op de boshoek.