HHC 4 – Bruchterveld 2

Bruchterveld blijft steken op een gelijk spel

‘11 november is de dag, dat ons Twidde, dat ons Twidde…..11 november is de dag, dat ons Twidde tegen HHC 4 aantreden mag’
Ja, het was afgelopen zaterdag Sint-Maarten. Op deze gure zaterdagmiddag mochten wij aantreden, op een nat en glad veld, tegen een mix van jonge gasten, oude gasten en oud-gedienden van HHC 1. De laatste paar seizoenen spelen we jaarlijks tweemaal tegen dit elftal, waarbij het meestal leuke wedstrijden oplevert. Er zijn altijd een aantal bekenden te herkennen, zo ook dit jaar met als grootste blikvanger oud-trainer Gerjan Wanders. De wedstrijd werd gespeeld op echt gras dat je kan ruiken en dat ook kapot kan gaan bij veelvuldig gebruik en dat laatste was duidelijk. Door de buien en de vele minuten die er al gespeeld zijn op dit veld waren er wel een aantal slechte plekken te vinden. Dat is ook wel weer wennen, aangezien we tegenwoordig het merendeel van de wedstrijden op kunstgras spelen.
Gelukkig wist Gerjan Wanders nog een hooivork te vinden en werden er nog snel een aantal gaten geprikt op de meest kritieke plekken. Hierdoor werd er toch nog een plasje hier en daar omgetoverd tot modderpoel.

Om 14.30 uur mocht de wedstrijd beginnen onder toezicht oog van een aantal meegekomen supporters uit Bruchterveld. Dit gaf de Bruchterveldse spelers een enorme boost, want voordat we het wisten hadden we al een enorme kans gecreëerd. Deze werd helaas niet verzilverd, omdat de modderpoel de bal dusdanig van richting veranderde, dat er niet meer afgewerkt kon worden. Toch lieten we ons hierdoor niet ontmoedigen, binnen vijftien minuten hadden we in totaal al drie levensgrote kansen gecreëerd en was het eigenlijk een wonder dat het nog steeds 0-0 was.

HHC 4 had grote problemen met de snelheid waarmee we aanvielen en mocht blij zijn dat we onszelf niet beloonden. Het leek een kwestie van tijd voordat we de score zouden openen, maar helaas voel je ‘m al aankomen….er werd in de eerste helft niet gescoord aan beide zijden. Waar ons spel weliswaar iets minder werd na het openingskwartier, waren we nog wel in staat om kansen te blijven creëren. Gedurende de eerste helft beet ook HHC 4 steeds meer van zich af, wat gelukkig niet tot een doelpunt aan onze kant leidde.

In de tweede helft was het van belang om door te gaan op de ingeslagen weg tijdens het eerste kwartier van de wedstrijd, vanuit onze afspraken blijven spelen en dan moet de goal vanzelf vallen. Je hoort/leest het al, dat zou wel moeten….Toch was dit vandaag nog niet zo makkelijk.
We werkten, sleurden, vochten om elke bal…diep spelen, in de breedte, op balbezit en opportunisme…Alles werd uit de kast getrokken!
Corners, ingooien en voorzetten…We geven niet zomaar op!
Kopballen, harde schoten, slappe pogingen en afzwaaiers….we hebben ze allemaal gezien!
Het was goed om te zien hoe er met z’n allen werd gewerkt om dit ene punt te ver-drie-voudigen, het mocht alleen niet baten. Na laatste inspanningen en een schitterend slotakkoord van Rob Meijerink, die met een bycicle-kick/omhaal op 2 meter hoogte een acrobatische poging deed nog te scoren, bleef het helaas toch 0-0.

Er is hard gewerkt, we hebben genoeg kansen gecreeerd en uiteraard is er ook genoeg fout gegaan, maar dat hoort bij voetbal. Uiteindelijk hebben we een punt meegenomen van de Boshoek, werd er nog een biertje gedronken bij den Herdenbergher en gaan we weer door naar de donderdagavond-training en de volgende wedstrijddag!
We gaan weer analyseren, plezier maken en proberen elke week een beetje beter te doen. Dan komt altijd alles goed, zolang we het maar samen doen!

Komende zaterdag spelen we om 14.30 uur thuis tegen Hollandscheveld 2. Hopelijk mogen we jullie en onszelf dan weer eens trakteren op een overwinning.