Belangrijke punten voor ’t Twidde!

Opstelling ‘t Twidde:
Wouter Huisjes (Man Of The Match!); Frank Altena, Patrick Ribberink, Mark Sandink, Jordy Stegeman; René Potgieter, Harold Muis, Roy Potgieter, Rik Lenters; Ronald Muis, Johan van de Ruitenbeek (75’ Michiel Snippers)

De eerste competitiewedstrijd sinds 2 maanden stond op het programma: DETO 3 uit.
Op voorhand leek ’t Twidde de mindere kaarten te hebben. Er waren een groot aantal blessures en schorsingen bij het 1e elftal, waardoor een aantal spelers van ’t Twidde doorgeschoven werden. Het 2e werd hierdoor aangevuld met spelers van het 3e (heren, bedank!). Aan het einde van de rit hadden het 1e, 2e en 3e (net) voldoende spelers om te starten en zo hebben we elkaar goed uit de brand geholpen.

DETO 3 is een tegenstander die graag wil voetballen en 3e op de ranglijst staat. Bruchterveld 2 staat daarentegen laatste, en wil deze plek zo snel mogelijk verlaten.

Het initiatief tijdens de wedstijd ligt bij DETO 3. Opbouwend voetbal wordt vertaald naar aanvallen, afwisselend via de flanken en door het centrum. Zodoende krijgt DETO diverse kleine en grotere kansen. Bruchterveld zet hier een flink portie werklust en teamgeest tegenover en maakt de aanvallen onschadelijk. De Bruchterveldse verdediging staat goed. Gaandeweg krijgen de withemden wat meer grip op de wedstrijd. Na een half uur spelen is daar het moment waar iedereen, die Bruchterveld een warm hart toedraagt, op hoopt. Roy Potgieter schuift de bal vanaf randje 16 bekeken in de hoek! 0-1 geeft het denkbeeldige scorebord aan. DETO is even van slag en in de volgende minuut krijgen de Tricolores de volgende kans. Nadat er in dezelfde aanval tot twee keer toe de bal, door Jordy Stegeman en Johan van de Ruitenbeek, voor het Vriezenveense doel langs is gespeeld, geeft Ronald Muis de bal het beslissende zetje. 0-2, wat een weelde! Al neemt DETO het initiatief in het laatste kwartier wel weer over, de rust wordt zonder kleerscheuren gehaald.

In de tweede helft wil Bruchterveld wel meer van de wedstrijd maken, maar komt niet onder de druk van DETO vandaan. Dan maar verdedigen wat je hebt. Nadat de bonkige spits van DETO binnen ‘de 16’ draait en de 1-2 binnen schiet, hoopt DETO op meer. Er wordt stevig op de verdediging van Bruchterveld gebeukt, maar deze bezwijkt niet. De roodhemden doen er alles aan om de gelijkmaker te scoren, maar hebben de pech dat keeper Wouter Huisjes in bloedvorm is. Tijdens de gehele wedstrijd is hij met katachtige reflexen de tegenstoten van DETO de baas. Zonder twijfel is Wouter de Man van de Wedstrijd! Na enkele hachelijke momenten en veel blessuretijd wordt de eerste competitiewedstrijd gelijk omgezet in een driepunter! Hierdoor stijgt Bruchterveld twee plekken op de ranglijst en is van de hatelijke laatste plaats af.

Dit was een perfecte start van de tweede seizoenshelft en voor het gezellig teamfeest later op de avond!

Zaterdag 20 februari om 12:15 komt de nieuwe nummer laatst, Vroomshoopse Boys 3, op sportpark De Noppenweide op bezoek. Ook hiervan zal gewonnen moeten worden om verder afstand te kunnen nemen van de gevarenzone.

Hoor en wederhoor. Hierbij het wedstrijdverslag van DETO 3: