Nooit eerder speelde v.v. Bruchterveld in district Noord van de KNVB.
Zaterdag was het dan toch zover. Op het mooie sportpark Bentinckspark was vv Hoogeveen (zat)  de eerste tegenstander in de 4e Klasse D Noord.

Na een 1-1- ruststand werd in de 2e helft de winst weggekaapt door Bruchterveld.

Zie wedstrijdverslag van vv Hoogeveen hieronder. Verder leuke interviews, beelden en foto’s op hun website:  http://www.vvhoogeveen.nl/wedstrijdverslag/3649/    Met dank aan Gerjo Stegeman(vv Hoogeveen)

Beide ploegen degradeerden vorig seizoen uit de derde klasse en lieten zaterdag zien de potentie te hebben om dit seizoen bovenin mee te draaien. Wat dat betreft trof de ploeg van trainer Edward Sabandar meteen een lastige opponent tijdens de competitieopening.
Met verzorgd voetbal lieten beide ploegen zien zeer aan elkaar gewaagd te zijn. Bruchterveld liet de bal goed rondgaan en loerde op een fout in de defensie van Hoogeveen. Hoogeveen ging daar goed in mee. Ondanks dat grote kansen lange tijd uitbleven, vermaakte het publiek zich prima.

Tien minuten voor de rust was het Hoogeveen dat de wedstrijd openbrak. Met een fabelachtige bal vanaf de eigen helft zette Raymond Zwiers de gelanceerde Randy Balsala voor doelman Wouter Huisjes. Balsala bleef uiterst koel en liet de doelman kansloos. Twee minuten later een ongelukkig moment aan de andere kant. Guido ten Cate kreeg de bal op z’n arm en riep meteen dat het per ongeluk kwam. Scheidsrechter Sanders kende echter geen genade en gaf net buiten het strafschopgebied een vrijetrap. Koen Otten schoof de bal vervolgens langs de muur in het doel. De muur stond duidelijk niet goed. Iets wat doelman Ronald Post zichzelf ongetwijfeld zal aanrekenen.
Vlak voor rust kreeg Hoogeveen nog een riante mogelijkheid. Na een voorzet van Geert-Jan de Blecourt, zette Kevin Kerssies goed door en creëerde zo een grote mogelijkheid. Hij werd echter dusdanig gehinderd dat zijn inzet naast ging.

In de tweede helft was het Bruchterveld dat meteen meer druk zette. De vooraf gepasseerde Lesley op de Haar mocht invallen en drukte meteen zijn stempel op de wedstrijd. Zo ging een geplaatste inzet van de aanvaller net naast. Na vijf minuten was hij wel succesvol, al werd hij daarbij geholpen door een blunderende Hoogeveen-defensie. Rick ten Cate speelde de bal te zacht terug op Ronald Post, waarna Op de Haar er tussenkwam en het cadeautje gretig uitpakte.
Hoogeveen was hierna even van slag. Halverwege de tweede helft kreeg het echter weer wat meer grip. Dit kwam mede door de ingevallen Ruben Roemahlewang. De aanvaller had een aantal goede acties, maar was steeds wel zeer onzorgvuldig met zijn voorzetten. Hier lag ook het grootste manco. Via Ruben de Haas en Randy Balsala was Hoogeveen wel dichtbij een treffer. Doelman Wouter Huisjes was echter twee keer een te grote sta in de weg. In de slotfase gaf Hoogeveen, logisch, veel ruimte weg en had Bruchterveld ook nog op 1-3 kunnen komen. Zover kwam het echter niet.

Hoogeveen zaterdag – Bruchterveld: 1-2 (1-1). Scoreverloop: 36e Randy Balsala 1-0, 38e Koen Otten 1-1, 50e Lesley op de Haar 1-2. Scheidsrechter: Sanders. Gele kaarten: Strijker (Breuchterveld) en Ruben de Haas (Hoogeveen). Opstelling Bruchterveld: Wouter Huisjes, Koen Otten, Rob Lubbers, Berjan Altena, Maikel Ros (46. Frank Altena),  Robbert Reinders, Rienk van der Veen, Roland Strijker, Niels Lubbers, Gijs Odink (85. Jarno Otter) en Bas Waterink (46. Lesley op de Haar)

Zaterdag a.s komt SCN uit Nieuwlande naar sportpark de Noppenweide.