Gisteravond speelden onze jongens de kwartfinale in Sporthal de Beek in Hardenberg. In een sterke poule moest men het opnemen tegen Vitesse’63 ( Koekange), Gramsbergen, Ommen en LTC ( Assen). De sporthal barstte bijna uit zijn voegen zo druk was het, ons dorp was weer massaal aanwezig..! Geweldig.

Om 18.00 uur werd er afgetrapt tegen Vitesse, we wisten de eerste wedstrijd te winnen met 1-0 een mooie opsteker, duidelijk was ook wel, kijkend naar de andere wedstrijden,  dat dit een lastige avond zou worden.

Wedstrijd 2 tegen de Apen uut Grambarg’n, deze ploeg, draaiend om een geweldige Ivar Nijeboer, speelt een uitgekiend spelletje. Snel en variërend in de aanval en achterin praktisch niks weg gevend zal men ook deze jaargang weer ver komen. De Tricolores moesten dan ook een 4-0 verlies incasseren.

Na dit verlies stond FC Ommen op het programma, na een 1-0 achterstand kwam de ploeg beter in zijn spel na een paar prachtige doelpunten wist men de Ommenaren met een gevoelige 4-1 nederlaag naar de kleedkamer te sturen.

Na 3 wedstrijden 6 punten feitelijk was alles nog mogelijk…., een tweede plek zou helemaal geweldig zijn en boven verwachting. Het laatste potje tegen LTC was voor ons bepalend, dat die boys uit Assen konden voetballen was een ieder al wel opgevallen. Met een aanvaller die een grotere trukendoos bij zich had dan Klok en Kazan bij elkaar en een hele goede laatste man wisten de Assenaren Bruchterveld met 1-3 opzij te zetten. We kwamen niet echt in de wedstrijd, al waren er zeker kansen op meer maar helaas. Hieronder de uitslagen en de eindstand. Daarna was het nog lang wachten op misschien nog door op basis van de beste 3e plek, maar daarvoor kwamen we net wat tekort helaas…
Doelpunten van Luuk Benjamins (3), Luc Roeleveld, Koen Dijk en Julian Smit.

Terugkijkend kunnen we vaststellen dat Bruchterveld prima gepresteerd heeft, in de aanloop, de voorronde en de kwartfinale , team en begeleiding onze complimenten..!

Deze week op 6 januari de Snertloop / wandeling en de Nieuwjaars receptie.

Zaterdag 13 januari spelen de Tricolores een oefenwedstrijd, thuis tegen de Vroomshoopse Boys 2, die week erop de 20e gaat het weer los, de competitie wordt dan hervat uit tegen Daarle, en dat is waar het uiteindelijk echt om gaat.

Vanaf deze plaats een goede jaarwisseling gewenst en tot 6 januari..!!

BS