Bruchterveld onmachtig tegen Voorwaarts

Vandaag de eerste uitwedstrijd van dit seizoen uit tegen Voorwaarts, aftrappen om 14.30 uur op een prima veld, wel een flinke regenbui op de kop maar uitstekende condities om er eens goed voor te gaan zitten.

De ploeg van trainer Tim Nijzink verloor vorige week geflatteerd van  Bergentheim, de Tricolores verloren thuis van een beter ASV, dus beide teams hadden wat recht te zetten vandaag.

De lappenmand van Bruchterveld blijft goed bezet, dus trainer Keuken moest wederom het team op een aantal plaatsen wijzigen.

Dan maar eens aftrappen, direct in minuut twee zien we dat de Voorwaarts goalie vandaag niet zijn beste dag heeft, hij laat een afstandsschot los, de bal valt voor de voeten van Smit maar die weet dit buitenkansje niet te verzilveren, dat was niet verkeerd geweest een vroege voorsprong.

In minuut 18 komt Voorwaarts wel op voorsprong, een aanval over rechts, de bal wordt goed voorgegeven en vrijuit ingekopt, 1-0 Voorwaarts, wij blijven voetballend aardig overeind en weten ook nog wat mogelijkheden en of kansen te creëren, een streep van op de Haar wordt weggewerkt, en er lijkt handsbal gemaakt te worden door de oranje-hemden maar de scheidsrechter ziet het niet en laat doorspelen.

Dan nog goed schot van Reinders, de keeper grabbelt maar lijkt te redden voor de lijn, geen var of doellijntechnologie in Westerhaar dus deurvoetball’n….!!

Na een half uur speelt Voorwaarts zich makkelijk vrij, door de midden wordt simpel de 2-0 gemaakt, vervelend moment want wij zijn zeker niet de mindere, Voorwaarts is immers ook niet in grootse vorm.

Op de Haar pegelt nog een paar keer van afstand op de goal, de lat wordt zelfs nog even gekust, een kopbal vliegt ook nog eens voorlangs…, dat zijn de wapenfeiten van Bruchterveld voor de rust, naar de thee met een 2-0 achterstand, terwijl je niet veel minder bent. Hopen dat Bruchterveld na de rust nog wat kan doen om terug te komen in de wedstrijd. Wat opvalt is dat veel mensen vragen om de bal terwijl men niet vrijstaat, ook wordt de lange bal vaak gehanteerd, terwijl dichtbij de oplossing ligt…, we zijn niet in staat de bal langer dan 2 stations in bezit te houden.

Nauwkeurigheid en goede aannames ontbraken in ons spel en dan wordt het lastig voetballen.

Ons aller voorbeeld Johan Cruijff  zei :

“”De basis van het spel is om de bal zo snel mogelijk onder controle te krijgen, zodat je meer tijd hebt om te kijken.”

De tweede helft begonnen we nog redelijk fris en enthousiast, maar gaandeweg het tweede bedrijf blijven we weer terugvallen in het patroon van de eerste helft, begrijp mij goed er wordt hard gewerkt niks op aan te merken hoor, maar we komen voetballend tekort, er worden wat spelers gewisseld, pakken links en rechts nog wat gele kaarten, in minuut 59 gaat een vrije trap ook nog via een Bruchterveld-voet in de goal, 3-0 staat er dan kil op het score-bord na 90 minuten voetballen.

We zullen, ondanks de personele problemen, de rug moeten rechten de komende weken, dan kan al op 5 oktober om 14:30 uur op de Noppenweide, te gast is dan Hellendoorn, u bent dan van harte welkom, tot dan…!