Tricolores door in de beker, een reisverslag.

Gisteren moest Bruchterveld het opnemen tegen ABS, de voetbalclub uit Bathmen, voor een plek in de tweede ronde van de KNVB beker, scheidsrechter was dhr.ten Tije.

Aangezien het gebruikelijk was om (uit) bekerwedstrijden met een volle bus te bezoeken was dit weer in ere hersteld, gevolg was wel dat er al om 15.00 uur vertrokken moest worden zodat de selectie en supporters ruim voor 17.00 uur in Bathmen moesten aankomen. De prima chauffeur leidde ons door het prachtige landschap richting de bestemming, mijn mede-reisgenoot begon in Bruchterveld al wat te drentelen voor het instappen, wat bleek…hij wou graag bij het raam zitten, ik mocht dan wel de terugweg “lichies kiek”n “ .

Aangekomen op het prachtige Sportpark de Looënk, waar op dat tijdstip nog helemaal niemand te bekennen was, met mijn reisgezel nog even rondgekeken, hoofdveld lag er prima bij, geweldige tribune, met de naam Gait Side..! Natuurlijk moest mijn reisgezel dit vastleggen zo vaak kom je dit immers niet tegen dat er een tribune naar je vernoemd wordt en nog wel bij de tegenstander. Het sportpark inclusief gebouwen had meer weg van een natuurpark dan een sportpark, het leek wel dat we op Engbertsdijkvenen rondliepen.

Omdat het hoofdveld er zo mooi bij lag voetbalden we om 17.00 uur op het oude gladde kunstgras bijveld jammer genoeg, van een echte bekersfeer was nog geen sprake, we vroegen ons zelfs af of we dedatum wel goed hadden….Maar tegen 17.00 uur dan toch de aftrap, ik stond met schrijfblok ongeveer ter hoogte van de middenlijn, had de pech dat ik tussen twee leden van “Lap dat Nie” in stond, twee denkt u….? Ja twee maar,… waar de rest was? Ziek, te laat terug, geen navigatie in auto zeg, geen toestemming van de baas, zeg het maar, daarover straks meer.

Over de wedstrijd zal ik u niet al te lang vermoeien, samengevat was het niet onze beste wedstrijd tot nu toe, enigszins sprake van onderschatting, ook bij de schrijver? ABS onderaan de 3e klasse zondag moet kunnen was vooraf de voorspelling. ABS bleek gisteren een prima tegenstander, zonder anti blokkeer systeem en de cruise-controle op 120 legden ze de Tricolores het vuur aan de schenen, ook schuwden zij het fysieke niet, we moesten ons daar toch welk even op instellen. We kregen best wel kansjes in de omschakeling maar dat was voor ABS niet anders, een wedstrijd die beide kanten op kon gaan, na 20 minuten maakte Benjamins de 0-1 dat gaf even wat meer lucht, maar 10 minuten later mocht Godeke de bal uit het net vissen over de rechterkant werd de bal keurig voorgezet en ingetikt.

Onder het schrijven werd ik constant gestoord door  die twee “Lap dat Nie” mannetjes die zo graag in dit verslag genoemd wilden worden, maar eigenlijk kwam er geen zinnige voetbal-opmerking uit die ik zou op kunnen nemen in dit verslag. Ik begin toch sterk te twijfelen wat dit voor groepje mensen is binnen onze vereniging,  veel voetbal- verstand zit er niet, en op een klusjes dag heb je er ook weinig aan, dus tja….wat mu’j d’r met. Mij is meerdere malen gevraagd lid te worden van deze (6)5e colonne binnen onze club, maar zolang ik nog geen drie keer per nacht uit bed hoef om te plassen pas ik hier nog even voor….😉

De tweede helft was meer spannend dan goed, de Tricolores weten de 1-2 te maken, Roeleveld nam 10 minuten de tijd om aan te leggen maar schoot de balonberispelijk in. Die voorsprong was allerminst een signaal voor ABS om zich over te geven, sterker nog men zette een tandje bij, kregen nog een aantal dotten van kansen, pfffff.  Ik zag nu ook de reden waarom ABS onderaan staat, 100% kansen werden om zeep geholpen, Bruchterveld kwam een aantal keren heel goed weg, ook wij kregen nog een 3-tal mogelijkheden en een gele kaart voor een onvervalste Schwalbe. De wedstrijd bleef spannend, ABS kreeg in de allerlaatste minuut nog een vrije trap vanaf de zijkant maar deze werd vanuit een vrije positie over gekopt, dan eindelijk het eindsignaal…, een extra rondje beker is een feit, PEC Zwolle naar de Noppenveste…? Gefeliciteerd mannen, goed gedaan…!!

De terug weg was er weer één zoals vanouds, veel muziek, gezang, dom gelul en de nodige kratjes met groene rakkers in het gangpad, DJ van Dijk had een prachtige lijst gemaakt die keihard door de bus galmde, eigenlijk was de terugreis het hoogtepunt van de voetbal dag, goede sfeer…top…!! Gevolg van dit alles is dat de Tricolores, zoals het nu lijkt, op 22/23/24 november mid-weeks de volgende ronde beker moet spelen, dus noteer maar vast in de agenda, tegen wie, uit of thuis zal de loting uitwijzen.

Zaterdag a.s. naar Wilhelminaschool in Hengeloo, kan men weer laten zien waarom we zo’n allemachies leuke voetbalclub zijn…!