Wederom een zaterdag in 3C waar er zowel bovenin als onderin de klasse spannende potten op het programma stonden.

Op de Noppenweide nam de nummer 11 Bruchterveld het op tegen nummer 13 WZC.
Bij winst van de gasten is directe degradatie nog te voorkomen. Bij winst van de gastheren gloort er voor de Tricolores hoop op directe handhaving (plek nummer 10).

Bouwmeester had z’n ploeg de opdracht gegeven vanaf de aftrap de aanval te zoeken. Dat de bal dan 30 seconden later in het doel ligt, had hij echter ook niet kunnen dromen.  Een diepe bal van Koen Otten in de 16 meter wordt door iedereen gemist en met een vreemde stuiter belandt deze over de keeper in het net.  Een opsteker naar maat, met een minuut later opnieuw een doelpoging, nu van Stegeman.
WZC is ook gevaarlijk, met name via jonkie Jonas Faber die Nick Ros een lastige middag bezorgt.  Het schot van Faber in de 13e minuut gaat net naast.
Het was de wedstrijd van de kansen, want een paar minuten later komt Rienk van der Veen in vrije positie, maar zijn schot gaat naast.
Een fout van Niels Lubbers zet een WZC-er vrij voor Koen Godeke, maar deze redt schitterend.
Na een scrimmage voor het doel van Godeke wat goed afloopt, komt Lubbers aan de andere kant vrij voor keeper Mensink, maar deze doet niet onder voor Godeke.
Aan de andere kant kan Godeke weer zijn kunsten tonen op een kopbal van Faber. Via zijn vingers gaat de bal op de lat en de rebound wordt naast gekopt. Pfjoeeuw….
Het blijft op en neer gaan. Nu weer Niels Lubbers die na een strakke voorzet van Op de Haar de bal binnen denkt te schieten, maar Mensink staat weer in de weg, ook al weet hij zelf niet hoe.
De 2-0 moet vallen als Op de haar wordt aangetikt, scheidsrechter de Vries goed voordeel geeft en Rienk van der Veen de bijna lege goal moet vinden, maar hij schiet over.
De rust komt met slechts 1-0, daar waar het ook 4-2 had kunnen staan.
Na rust aanvankelijk niet veel te melden, tot de 51e minuut. Na slordig balverlies van Niels Lubbers na een vrije trap komt de bal via de kluts in de bovenhoek bij Godeke, die zich erg lang maakt en het leder uit de kruiding tikt.  Daarna weer Op de haar met een kans, maar hij schiet vollerend hard naast.
Dan de grootste kans voor de gasten in de tweede helft. Lars Hulleman kan een voorzet van rechts zo binnen knikken, maar zijn hoofd schampt slechts de bal.
Met nog een kwartier op de klok wordt Waterink vervangen door Rob Meijerink. Hij doet meteen van zich spreken zorgt voor nieuw elan in de voorhoede. Eerst kopt hij nog naast in de 91e minuut. Maar even later wordt de lastpost onderuit geknikkerd binnen de zestien en levert dit een strafschop op.
Koen Otten schiet deze in de 99e minuut feilloos binnen en bepaalt hiermee de eindstand op 2-0.
Gezien de kansenverhouding in deze wedstrijd een verdiende overwinning.
Directe degradatie is nu zo goed als afgewend. Nu nog drie finales te gaan tot plaats 10, te beginnen volgende week in Hattem.