Op donderdag 23 augustus speelde Bruchterveld de eerste oefenpot van dit nieuwe seizoen in Hollandscheveld, tegen de plaatselijke derdeklasser.
Vreemde wedstrijd. Bruchterveld had veruit het meeste balbezit, maar HV vond dit niet erg en liet zich rustig wat inzakken. BV speelde “hoogop” en liep zo enkele keren in het countermes van HV.
Na de eerste succesvolle counter van HV (1-0) was het Luuk Benjamins die wat terug deed. Hij pikte een lange bal van Koen Otten op en joeg het leer snoeihard in de kruising.
De kruising boven Godeke werd geraakt uit en vrije trap en Benjamins schoot bijkans het hoofd van de HV keeper eraf.
Een prima HV aanval over links werd dito binnen gekopt, 2-1. Binnen enkele minuten daarna lag de bal twee keer uit een counter achter Godeke. HV speelde gewoon slimmer. BV oogde verdedigend nogal naief.
De 4-1 russtand werd ook de eindstand, temeer omdat BV de zaken in de tweede helft verdedigend beter voor elkaar had en het vele wisselen en de dikke regenbui het er allemaal niet beter op maakte.
Nick van der Veen maakte zijn debuut en deed dit zeer verdienstelijk.
Een nuttige oefenpot waar zeker lering uit getrokken kon worden.

Op dinsdag 28 augustus kwam derdeklasser Hardenberg’85 op bezoek op de Noppenweide.
Een zeer goede eerste helft van de thuisploeg.
Na een kansje voor Roland Strijker en een halve kans voor HB’85was het Luc Roekeveld die de 1-0 aantekende. Hij tikte binnen na een snelle aanval over links met een prima voorzet van Benjamins.
BV gunde HB’85 niet veel ruimte en zat er dicht op. Het spel zag er goed uit en zo onstonden er kansen.
Benjamins kopte op de lat, de rebound van Strijker belandde op dezelfde dwarsligger. Wat Roland kan kan ik ook, moet Niels Lubbers gedacht hebben. Zijn poging van twintig meter belande ook al op de lat. Zo werpt het op de training geoefende “ latje schieten” toch nog vruchten af.
Roland liet zien ook de onderkant lat te kunnen raken, hij schoot heerlijk raak na een slim doortikje van Niels, 2-0.
Aan de andere kant had Koelman de beste kans namens HB’85, zijn kopbal ging hard naast.
BV ging door en kreeg een vrije trap. De ingestudeerde variant leverde de 3-0 op. Rienk van der Veen bracht de al voor het doel en Niels Lubbers kopte hard binnen.
De eerste helft eindigde met een smerige overtreding op Roland Strijker die met een paar forse noppenstrepen en een dik ei op z’n enkel het veld moest verlaten.
De dader werd niet bestraft.
Na rust kwam Nick van der Veen voor Roland en later mocht ook Jonne Lambers z’n debuut maken. Hij verving Koen Otten.
Er was even een periode dat HB’85 meer aandrong en zich nog niet gewonnen gaf. Nick Ros hielp ze in het zadel door als postbode de bal in te leveren bij de HB speler, 3-1.
Na een tussentijds stormpje van HB-kant waar geen goals uit vielen pikte BV het spel weer op. Een schot van vander Veen (Nick) ging net naast.
Even later had hij meer succes door als aangever te fungeren voor Luuk Benjamins, 4-1.
De ingevallen Max Smit had het lastig vandaag, maar zette wel een assist op z’n naam, Benjamins was opnieuw de afmaker, 5-1.
Het was enigszins tekenend dat het tegenvallende HB’85 ook de tweede goal op een presenteerblaadje kreeg aangeboden. Dit keer was Jonne Lambers de gulle ober.
Maar al met al een prima 5-2 overwinning van de Tricolores.
A.s zaterdag 1 sept. spelen de Tricoleres thuis tegen SEH Heerde, de eerste bekerwedstrijd, aanvang 14:30 uur.
Dinsdag 4 september volgt dan de tweede bekerwedstrijd uit bij vv Hattem, aanvang 18:30 uur !!

Op zat. 8 sept. Is er de Gemeentecup van Hardenberg in Bruchterveld met 9 deelnemende teams.
Aanvang waarschijnlijk 10:00 uur. Meer info volgt.

Op zat. 15 sept. spelen de Tricolores opnieuw thuis, nu tegen sv Nieuwleusen, ook voor de beker.

Op zat. 22 sept begint de competitie met een uitwedstrijd tegen ’s Heerenbroek.