De wedstrijd tussen vv Bruchterveld en PH Almelo was op papier een ware topper. Maar zou het dat ook echt worden? Was het krachtsverschil niet te groot? Na ruim 90 minuten heerlijk voetbal waarin alles gebeurde wat voetbal zo mooi maakt, bleven de ploegen in evenwicht.

PH zette van meet af aan hoog druk en liet Bruchterveld niet opbouwen. Door het vroeg storen werd een pass van Rienk van der Veen onderbroken, dezelfde speler wilde dit herstellen, maar dat ging ten koste van een overtreding en een gele kaart.
De vrije trap zou vervolgens ruim naast gegaan zijn, maar daar stond nog Daan Morsink die de bal een krul meegaf die voldoende was om Godeke te passeren, 0-1.
Meteen daarna een knappe redding van Godeke die de 0-2 binnen het kwartier voorkwam.
Het werd zelf 1-1 toen Niels Lubbers met het hoofd een prima voorzet van Johan Alberts tot doelpunt promoveerde.
Het was PH was in de fase daarna nog de beste kansen kreeg, maar steeds was het Godeke of een verdediger die in de weg lag.
Vlak voor rust werd Koen Otten na een slippertje door zijn naamgenoot gered, want doelman Godeke gooide zich moedig voor de inzet van de PH-spits.
Een voordelige ruststand voor de Tricolores.

Na de rust was de wedstrijd meer in evenwicht. De eerste kans was weer voor PH, maar de prima spelende nummer 8 schoot uit een counter net over.
Het spel ging in een hoog tempo op en neer en het aan beide kanten vroeg druk zetten koste veel energie. Deze wedstrijd kon beide kanten opvallen.
Na 62 minuten kwam Luuk Benjamins (JO19) in het veld voor de licht aangeslagen Gijs Odink. Luuk bracht met zijn snelheid en energie meteen weer meer druk op de PH verdediging.
Bruchterveld drukte meer aan en Niels Lubbers was met zijn kopbal dicht bij de 2-1. Aan de andere kant kreeg PH twee corners op rij. Bij de tweede corner kon de geheel vrijstaande Jeroen Schwarte vrij en hard inkoppen. Via de kruin van Van der Veen verdween de bal achter de kansloze Godeke. Zou PH dan toch wer de drie punten meenemen?
Met nog z’n 10 minuten te gaan kwam Max Smit (ook JO19) voor Niek Dijk en even later Rob Lubbers voor broertje Niels. De Tricolores zetten nog één keer aan en gingen er vol voor.
Luuk Benjamins schoot hard maar net over. In de 87e minuut deden de andere invallers van zich spreken. Na een aanval over links, behield Rob Lubbers het overzicht en legde bal netjes breed op de inkomende Max Smit, die met een harde schuiver de doelman kansloos liet.
In de resterende (blessure)tijd ging Bruchterveld ook nog op zoek naar de overwinning, maar de counters van de geel-zwarten bleven levensgevaarlijk.
Toen arbiter Wildeboer affloot was er een welgemeend applaus voor beide ploegen die er een prachtig spektakel van gemaakt hadden. De puntendeling gaf uiteindelijk de verhoudingen goed weer.
Voor PH is het doel om zonder puntverlies kampioen te worden niet gehaald, maar het kampioenschap zal hooguit een weekje later gevierd worden.
Voor Bruchterveld is dit een bonuspunt in de strijd om de tweede plaats.
Volgende week gaan de Tricolores op bezoek bij SP Daarle.

Opstelling:
Koen Godeke;