Het was weer puzzelen voor trainer Gert Bouwmeester. Twee geschorsten en vijf geblesseerden. En dan komt directe concurrent VHK op bezoek dat de laatste zeven wedstrijden niet verloren heeft.
Evenals vorige week moesten er weer enkele spelers van het tweede aansluiten en zelfs beginnen in de basis elf.
Op het zware veld begon Bruchterveld goed en fanatiek. Aan de inzet zou het vandaag in ieder geval niet liggen. En eindelijk kwam de ploeg ook weer eens op voorsprong.  Een voorzet vanaf links rolde aan de rechterkant uit de zestien pal voor de voeten van Rob Lubbers die vol uithaalde en de bal loeihard tegen de touwen zag gaan. Een kwartiertje later werd een bal van de lijn gehaald na een prima actie van Rik Lenters. En meteen daarna had Rob Lubbers de score moeten verdubbelen, maar zijn kopbal ging over.
VHK was vooral dreigend met indraaiende vrij trappen en corners.  Vlak voor rust weer zo’n corner, waarbij Jan van Benthem van buiten de zestien hard inschoot, maar had pech dat hij een teamgenoot aanschoot en niet de 1-1 aantekende.
In de tweede halft Bruchterveld met de wind in de rug. Martijn Huisjes stuurde Niel Lubbers weg, maar de hoek was te lastig en hij schoot voorlangs.  VHK bleef echter gevaarlijk. Koen Godeke moest een paar fraaie reddingen uitvoeren. Maar er ontstond steeds meer ruimte voor de Tricolores en zo ook kansen. Zo was Rik Lenters op links weer actief en hij vond met een prima krulpass spits Martijn Huisjes, die de verlossende 2-0 binnenschoot.  En slechts vier minuten later  stond Rik opnieuw aan de basis van een goal, dit keer was het Bram van der Knaap die de trekker overhaalde, 3-0.
In de resterende tijd werden er nog enkele overtalsituaties matig uitgespeeld anders had de score nog hoger uit kunnen vallen. Een slippertje in de verdediging zorgde ervoor dat Berry Heetebrij zelfs nog de eretreffer mocht maken. Een klein smetje op een verder prima en meer dan terechte uitslag.  Echt goed voetbal was vandaag moeilijk gezien de onmstandigheden, maar er werd gestreden voor elke meter en dat bleek maar weer eens de basis voor een goed resultaat.
A.s. zaterdag komt SEH uit Heerde op bezoek. Een goed resultaat regen opnieuw een directe concurrent zou de zon kunnen doen schijnen op de Noppenweide.