Alhoewel de eerste oefenpot van Bruchterveld 1 met 2-0 verloren ging tegen SVZW 2, waren er genoeg positieve punten om op voort te borduren.

Nieuw seizoen, nieuwe trainer (Arjan Keuken), nieuwe verzorgster (Esmée Schepers), van wat oudere spelers afscheid genomen, een aantal nieuwe jongere spelers erbij. Kortom een nieuwe start.

Liefst 3 debutanten in de personen van Roland Strijker (ex-HHC, 18), Karel van de Bijl (ex-HHC, 18) en Maikel Ros (ex-Bergentheim, 19) en enkele jongere spelers die vorig jaar de meeste wedstrijden nog in het tweede en derde speelden (Frank Altena (18), Gijs Odink (18), Robbert Reinders (24) en Rob Meijerink (23).
Hiermee werd de gemiddelde leeftijd flink naar beneden getrokken.

“De Zwaluwen 2” die in de reserve hoofdklasse spelen, waren nog niet compleet en hadden slechts twee keer getraind, naar men zei. Ze lieten het initiatief aan de gasten en beperkten zich vreemd genoeg tot de counter.
Bruchterveld speelde fris van de lever en trok enthousiast ten aanval.

Het piepjonge middenveld met Maikel, Robbert en Roland speelde lekker samen voor een eerste optreden. Een gebrek aan de stootkracht was echter het euvel.
Lesley op de Haar had een aardige vrije trap, maar bracht de keeper niet echt in de problemen. Hij was ook de enige echte aanvaller op het veld.
Niels Lubbers en Gijs speelden voorin, maar zijn eerder middenvelders.

De verdediging stond aardig goed met Koen Otten, Rob Lubbers, Nick Ros en Frank Altena.
Keeper Koen Godeke, die nog maar net op tijd terug was van vakantie, kreeg weinig te doen, maar door twee slordigheden en balverlies op het middenveld kwamen de gastheren er twee keer snel uit en wisten ook meteen twee keer te scoren.  Gezien het spelbeeld een wat vreemde 2-0 ruststand.

Na rust kwamen Bas Waterink, Rienk van der Veen, Rob Meijerink, Berjan Altena en Karel van der Bijl ook in de wei.

Bruchterveld werd aanzienlijk gevaarlijker met twee rasaanvallers erbij (Bas en Rob).
Er werden ook meerdere kansen gecreëerd, maar de afwerking liet te wensen over.

SVZW kwam er nog een enkele keer dreigend uit, maar Koen Godeke stond paraat.

Het bleef uiteindelijk bij de 2-0 stand, jammer dat dat de Tricolores niet een doelpuntje of twee konden meepikken, dat was zeker verdiend geweest.

Al met al een verdienstelijk debuut van de jongelingen. Ook de meegereisde supporters waren tevreden en zullen ook a.s. dinsdag voor de uitwedstrijd tegen Lemele 1 (19:30 uur) vast weer van de partij zijn.