Vooraf slechts één puntje verschil op de ranglijst in het voordeel van de thuisploeg.
In de heenwedstrijd had Hattem de Bruchtervelders laten zien wat counteren is.  Coach Bouwmeester wenste dus niet een tweede keer verrast te worden, maar er moest wel gewonnen worden om van die vervelende 11e plaats (= nacompetitie) af te komen.
Op sportpark ’t Achterveen trokken de Tricolores dan ook ten aanval. Maar verder dan een wilde pegel van Waterink ver over het doel kwam men nog niet. Na een kwartiertje kwam de thuisploeg beter in het spel en liet het zien technisch zeer verzorgd te kunen spelen.
Men name Silvan Kersbergen kon naar hartelust met passes strooien. Hij kreeg dan ook veel te veel vrijheid. Wie moest deze man afstoppen?  Wie het ook was, het lukte in ieder geval niet. En dan staat daar voorin een spits Lawrence van der Bend. Een genot om naar te kijken, behalve als je van de tegenpartij bent.
Een paar keer dook hij gevaarlijk op, maar telkens zat er wel iemand tussen. Aan de andere kant een vrije trap van Op de Haar van een meter of 25, maar deze kon Alko Sok niet verrassen. Zo leek de rust met 0-0 te komen, maar op slag van rust ontstond de wellicht meest bepalende situatie van deze wedstrijd. Rienk van der Veen werd in een duel op het middenveld  op zijn voet getrapt en bleef geblesseerd achter, Scheidsrechter van Iersel uit Arnhem zag er geen overtreding in en liet doorspelen. Uit deze actie kwam een voorzet die door van der Bend binnen werd getikt.  Heel Bruchterveld uiteraard woedend op de arbiter, maar de 1-0 was en bleef een feit.
Rob Meijerink was de vervanger van Rienk van de Veen. Hij zorgde voor meer diepgang met zijn snelheid en tomeloze inzet. Zo kwam hij al na twee minuten net te kort voor de gelijkmaker.  De volgende grote kans was een kopbal van Rob Lubbers, die op de benen van Sok uiteen spatte.   Hattem bleef echter gevaarlijk. Uit een van de corners die Hattem kreeg dacht spits Waterink de bal weg te werken. Hij verloor echter de bal en in zijn ijver deze terug te veroveren haalde hij zijn tegenstander hard neer.  Rood, oordeelde van Iersel.
Slecht 5 minuten later was het weer tien tegen tien. Albert de Boer pakte zijn tweede gele kaart van deze middag. Bruchterveld ging één op één spelen om dat felbegeerde puntje te kunnen pakken. Robbert Reinders en Niels Lubbers kwamen in de ploeg en moesten voor extra druk zorgen. Maar waar Hattem in september al had laten zien goed te kunnen counteren deed het dit nu ook weer. Van de ontstane kansen werden er nog twee benut door opnieuw van der Bend en invaller Maikel Rave. Een terechte overwinning voor de beter voetballende ploeg, maar die wellicht ietsje te hoog uitviel, want wat als…….. (zie 45e minuut).
Door deze nederlaag zal er volgende week uit bij SCD’83 gewonnen moéten worden. De laatste wedstrijd is daarna thuis tegen kampioenskandisdaat SV Gramsbergen.

DSC06490 DSC06491 DSC06499 DSC06504 DSC06506 DSC06510 DSC06514 DSC06519 DSC06525 DSC06527 DSC06529 DSC06539 DSC06542 DSC06567 DSC06573 DSC06585 DSC06587 DSC06589 DSC06595