De thuiswedstrijd tegen Daarle was in een terechte puntendeling geëindigd. Met liefst vier wedstrijden minder gespeeld kon SP Daarle nog boven de Bruchtervelders komen, maar dan moest wel alles gewonnen worden. De bezoekers konden zich hierin niet echt vinden en namen de punten mee van sportpark ’n Kadiek.

Bruchterveld begon overtuigend. Niels lubbers was in de 2e minuut al dichtbij een treffer, maar zijn strakke pegel werd gestopt. Een kwartiertje later produceerde Luc Roeleveld een afzwaaier.
Er moest een misser in de Bruchterveldse verdediging aan de pas komen om de eerste echte kans voor Daarle te noteren. Koen Godeke was echter paraat.
Bruchterveld bleef de betere ploeg maar dat werd nog niet in de score uitgedrukt, totdat er op slag van rust enkele kansen ontstonden.
Een mooie volley van Rienk van de Veen ging net naast.
Aansluitend schoot eerst Niek Dijk op de lat, de rebound was voor Johan, schot geblokt, maar de tweede rebound was een prooi voor Gijs Odink, die de bal hard tegen de touwen joeg. De 0-1 was tevens de ruststand.
Na de rust eenzelfde beeld. Na zo’n 20 minuten leek de 0-2 te vallen, maar er was sprake van hinderen van de keeper binnen de vijf meter.
Enkele minuten later dan toch de 0-2. Een corner van de ingevallen Op de Haar werd door Odink op het doel geschoten, gestopt door de keeper, maar de rebound was voor Niels Lubbers.
In de laatste twintig minuten gokte Daarle meer op de aanval, maar gaf daardoor meer ruimte weg. De Bruchtervelders hadden hier wellicht meer gebruik van moeten maken.
Een minuut voor het einde leek Daarle toch nog te scoren, toen een totaal vrijstaande spits van dichtbij hard op het doel kopte, maar met een werkelijk schitterende reflex wit Godeke de nul te houden.
Geen goede wedstrijd, goed voetbal was op het hobbelige veld ook niet mogelijk, maar gewoon een degelijke overwinning van de Tricolores.
A.s. zaterdag de lastige uitwedstrijd bij SC Lemele.

Opstelling:
Godeke;
Otter, Ros, Otten, Altena;
Roeleveld, N.Dijk, Van der Veen;
N.Lubbers (89’ R.Lubbers), Odink (75’ Luuk Benjamins), Alberts (67’ Op de Haar).

Foto’s van Jan van der Veen