Bruchterveld begon in de altijd lastige uitwedstrijd tegen vv Avereest  zeer voortvarend en gaf de andere Tricolores geen meter ruimte.
Het gevold was dat Bruchterveld in het eerste kwartier al twee dotten van kansen kreeg via Bas Waterink en Gijs Odink.  Verder schoot Rienk van der Veen een keertje net over.
Na ruim een kwartier kwam VVA voor het eerst in de buurt van doelman Wouter Huisjes. Het slappe schot van Erik Wencker ging echter naast.
Meteen daarom werden aan de andere kant inzetten van Gijs Odink en Niels Lubbers van de lijn gehaald. Het was constant wachten op een doelpunt van de gasten. Puur door nonchalance aan de kant van Bruchterveld kreeg Avereest kansen.   Rienk van der Veen stond daardoor ongewild bijna aan de basis van de 1-0 van Jos Gruppen, zijn inzet ging  echter net voorlangs.  Op slag van rust was er nog een ware scrimmage voor het doel van Dirk Bunk, met aan het eind een kopbal van Niels Lubbers die over ging.  Zo kwam de rust met 0-0 ondanks een levensgroot overwicht van Bruchterveld kant.

Na de rust vooralsnog geen wijzigingen in het team van trainer Keuken.
Maar wat voor rust niet lukte gebeurde nu wel meteen. Niels Lubbers legde een balletje breed op de inkomende Robbert Reinders en na zijn man uitgekapt te hebben legde hij de bal netjes in de lange hoek achter Bunk.
Bruchterveld moest hierna afstand nemen om de wedstrijd rustig uit te kunnen spelen. Dat gebeurde helaas niet.  Een lob van Roland Strijker ging over.
Het spel van de gasten werd hierna wat rommelig. Je zag dat VVA toch wat meer moed kreeg en na een rommelige situatie voor Huisjes had de bal ook binnen in plaats van naast kunnen vallen.
Met nog een kwartier op de klok werd de ingevallen Rob Meijerink onderuit gehaald binnen de beruchte lijnen. Iedereen,  behalve arbiter Hans Luiken, zag hierin een 100% strafschop.
Slechts vier minuten later dacht dezelfde Meijerink na een goede actie van Waterink de 0-2 te maken, maar Wouter Nouwels verdedigde stroef.
In de 80e minuut was er een beslissing van Luiken waarover Kevin Buiter zich nogal over opwond. Helaas betekende zijn heftige protest meteen zijn tweede gele kaart en hij kon inrukken.
Enkele minuten later viel dan toch de beslissing. Bas Waterink slalomde de zestien binnen en werd hard onderuit gehaald door René Koster. Dit keer kon Luiken niet onder een penalty uit.  Deze werd door Koen Otten  resoluut tot doelpunt gepromoveerd, 0-2.
Hierna gebeurde er niet veel meer. Erg sneu was dat de ingevallen Jarno Otter na een lange revalidatie opnieuw geblesseerd raakte en uitviel.
Al met al een meer dan verdiende overwinning voor de Tricolores uit Bruchterveld, die de koppositie blijven delen met Sweel dat een beter doelsaldo heeft.  Over twee weken wordt de eerste periode beslist.

Opstelling Bruchterveld:
Huisjes; Otten, R.Lubbers, N.Ros, B.Altena;  Reinders (85’Otter), van der Veen, Strijker (70’Meijerink); N.Lubbers, Waterink, Odink (80’ Op de Haar).

A.s. donderdag speelt vv Bruchterveld de uitwedstrijd tegen Rohda Raalte (1e klasser) om de KNVB beker. Aanvang 20:15 uur.

DSC08646 DSC08650 DSC08657 DSC08655 DSC08658 DSC08667 DSC08668 DSC08672 DSC08677 DSC08681 DSC08686 DSC08699 DSC08714 DSC08723 DSC08726 DSC08740 DSC08738 DSC08742