Na een stormachtig begin van de thuisclub kwam Bruchterveld beter in het spel zonder overigens echt gevaarlijk te worden.  De enige echte goede kans van Hatto Heim was een punter van Teuben die via bovenklant lat over ging. De beste kans van de gasten was na een goede aanval door het midden, maar het schot van Rienk van der Veen miste kracht.  De rust kwam dan ook met een logische 0-0.
Het was echt zo’n wedstrijd waarvan je aanvoelt, dat wie het  eerst weet te scoren ook de wedstrijd gaat winnen. En op het moment dat je als Bruchtervelder gaat denken dat er misschien meer te halen is dan een punt, gaat het mis. Scheidsrechter van Leeuwen, die een goede wedstrijd floot, past terecht de voordeelregel toe na een overtreding van Gerjon Otten op Marc Plender,  Ruben Bouwhuis bedient de vrijstaande Elnathan van Dijk en de fatale 1-0 is geboren.
Met nog een kwartier op de klok past Bouwmeester een driedubbbele wissel toe. Op de Haar, Niels Lubbers en Ten Stege komen voor Lenters, Tim van der Veen en Waterink. Gerjon Otten gaat naar het front. Achter één op één spelen, dan weet je dat er ruimte ontstaat voor de counter. Dat gebeurde dan nog twee keer fraai en succesvol door Jurgen van der Weerd en Ruben Bouwhuis.
Een puntje meenemen uit Hattem was mogelijk, maar aanvallend werd er te weinig afgedwongen.
A.s. zaterdag komt Hardenberg’85 naar de Noppenweide.  Winst is noodzakelijk om weer op de veilige plaats nummer 10 te komen.