Vooraf was de situatie duidelijk. Als Sweel de punten pakt in Hoogeveen  zijn zij de eerste periode kampioen. Laten ze een steek vallen en Bruchterveld wint, dan pakken de Tricolores de eerste prijs. En dan is er nog FDS die loert op een fout van de beide koplopers.
De ontknoping was zeer ontnuchterend, vooral voor de Bruchtervelders.

Tegenstander vandaag was SVBO uit Barger-Oosterveld was niet bijzonder goed aan de competitie begonnen, maar pakte de laatste weken de punten zeer overtuigende wijze en met dikke uitslagen.
Dus de gastheren waren gewaarschuwd.

Bruchterveld begon voortvarend aan de wedstrijd. De eerste kans was voor Bas Waterink, hij draaide goed weg in de zestien, maar zijn schot werd prima gekeerd door doelman Frank Pijpker, die trouwens een erg sterke wedstrijd keepte.
SVBO stond verdedigend zeer stabiel en gaf weinig weg. Toch was de 1-0 dichtbij toen een voorzet van Nick Ros door een verdediger keihard op de paal werd geschoten.
De rust kwam met een 0-0 stand.
Na de rust was het eerste wapenfeit van SVBO. Het schot van invaller Klingenberg werd door Wouter Huisjes naast getikt.   Meteen daarop een schot van Lesley op de Haar, maar opnieuw was de doelman de winnaar. Ook zijn volgende poging uit een vrije trap was geen treffer.
Met nog zo’n half uur te gaan wisselde trainer Keuken Gijs Odink voor Rob Meijerink. Zijn  eerste actie leverde een verdediger meteen een gele prent op.
In de 78e minuut viel  de beste aanval van de wedstrijd te noteren.  Een prachtige crosspass van Koen Otten  op Lesley op de Haar, die op zijn beurt Bas Waterink vrij zette voor het doel. Missen was lastiger dan raak schieten, maar toch wist hij deze 100% kans te verprutsen. Een hele dure misser bleek achteraf.
Met de wissels Martijn Huisjes voor Waterink en Roland Strijker voor Niels Lubbers werd er nog meer op de winst gespeeld, aangezien Sweel op voorsprong stond in Hoogeveen.
En zo kon het gebeuren waar iedereen al vang voor was. Zelf niet scoren en ruimte weggeven levert kansen op voor de tegenstander.  Een bal in de diepte van SVBO in de 90e minuut werd doorgekopt waarna de spits de bal in buitenspelpositie meenam en op goal schoot, na een redding van Huisjes werd de bal in tweede instantie alsnog binnen geschoten door Alexander Boers.
Geen sterke beslissing van de jonge en onzekere arbiter Braaksma uit Borne. In de felle protesten die volgden vielen gele kaarten en zelfs een rode voor Rob Lubbers die de man in het zwart te na aan het lijf kwam.   Ook geen slimme actie.
Dat het in de slotseconden zelfs nog 0-2 werd door Marcel Sulman was niet eens verrassend.

Na afloop werd bekend dat ook Sweel alsnog had verloren met 2-1 en FDS had gewonnen.  Omdat Sweel één doelpuntje meer heeft gescoord dan FDS, gaat de eerste periode toch naar Zweelo.
Was achteraf een 0-0 toch voldoende geweest voor de Tricolores…..
De felicitaties van vv Bruchterveld gaan daarom naar SV Sweel.

Opstelling:  W.Huisjes; Otten, Ros, R.Lubbers en B.Altena; Reinders, van der Veen, Odink (60’Meijerink); Op de Haar, Waterink (80’ M.Huisjes); N.Lubbers (75’Strijker)

Volgende week uit naar DKB; aanvang 15:00 uur.

DSC08758 DSC08886 DSC08764 DSC08767 DSC08779 DSC08788 DSC08796 DSC08799 DSC08805 DSC08813 DSC08822 DSC08828 DSC08831 DSC08856 DSC08857 DSC08868 DSC08877 DSC08878